Малко след обявяването на разочароващите резултати на Stellantis финансовият директор на групата Натали Найт призна, че предстои да бъде обсъдено бъдещето на една от компаниите в концерна - Maserati.
Найт всъщност отговори на журналистически въпрос за бъдещето на италианския производител и така за първи път високопоставен представител на Stellantis намеква за възможност за продажба на марката. От друга страна това засили появилите се по-рано тази година слухове, че Maserati може да бъде върната под крилото на Ferrari.
Факт е, че от всички марки Stellantis именно Maserati е в най-трудната позиция. През 2023 г. приходите на компанията останаха на 2,33 милиарда евро, но оперативната печалба падна до 141 милиона евро. Ситуацията се влоши през първата половина на 2024 г., когато продажбите намаляха с 58% в сравнение с първата половина на 2023 г., а нетните приходи спаднаха с 52%.
Проблемите на марката не са свързани само с пазара, но и с липсата на нови продукти. Моделите Ghibli, Levante и Quattroporte са спрени, без да получат заместници, а продажбите на Grecale са слаби и спортни модели като MC20 и GranCabrio не могат да компенсират липсата на нови модели.
През април изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Таварес, отрече каквото и да било намерение да продава Maserati, но призна, че е получил предложения от китайски компании. Според експерти, именно това е един от вариантите за бъдещето на италианския производител.