IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще стане ли и Maserati китайско?

Бъдещето на марката е под въпрос, призна шеф в Stellantis

Малко след обявяването на разочароващите резултати на Stellantis финансовият директор на групата Натали Найт призна, че предстои да бъде обсъдено бъдещето на една от компаниите в концерна - Maserati.


Maserati


Найт всъщност отговори на журналистически въпрос за бъдещето на италианския производител и така за първи път високопоставен представител на Stellantis намеква за възможност за продажба на марката. От друга страна това засили появилите се по-рано тази година слухове, че Maserati може да бъде върната под крилото на Ferrari.

Факт е, че от всички марки Stellantis именно Maserati е в най-трудната позиция. През 2023 г. приходите на компанията останаха на 2,33 милиарда евро, но оперативната печалба падна до 141 милиона евро. Ситуацията се влоши през първата половина на 2024 г., когато продажбите намаляха с 58% в сравнение с първата половина на 2023 г., а нетните приходи спаднаха с 52%.

Проблемите на марката не са свързани само с пазара, но и с липсата на нови продукти. Моделите Ghibli, Levante и Quattroporte са спрени, без да получат заместници, а продажбите на Grecale са слаби и спортни модели като MC20 и GranCabrio не могат да компенсират липсата на нови модели.

През април изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Таварес, отрече каквото и да било намерение да продава Maserati, но призна, че е получил предложения от китайски компании. Според експерти, именно това е един от вариантите за бъдещето на италианския производител.


0 от 500
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Дано се върнат при Ferrari. Мисля, че добре се допълват.
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз не ги знам как очакват да имат продажби, при положение, че не са изкарали нищо ново последните 10 години освен Грекале, което ребрандирана Алфа. А също и обявлението им, че се електрифицират едва ли е много вдъхновяващо за потенциалните клиенти. Електрификацията може да мотивира разни бастуни от средната класа, дето се имат за голяма работа, щото са обществено и еко ангажирани, ама едва ли има гъзар, на когото да му пука за костенурките в световния океан.
  • #1
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Докато продължават да се фокусират върху милионите които ще раздават на акционерите няма да се учудя да се разделят с голяма част от марките