Корейският производител Kia е готов да се изправи срещу Volkswagen Golf с нов бензинов хечбек, насочен към глобалните пазари, сред които е и Европа, съобщава Autocar.
Новата Kia K4 ще се предлага още в Северна Америка, Азия и Близкия изток като лифтбек в стил Skoda Octavia, както и като традиционен хечбек с пет врати. Компанията-производител предлага избор от два бензинови двигателя - 2,0-литров атмосферен със 147 к.с. или 1,6-литров турбомотор със 190 к.с.
Прототип на хечбека с пет врати беше забелязан да се тества близо до инженерния център на Kia в Рюселсхайм (Германия). Представител на компанията не потвърди, че новият модел ще излезе в Европа, но други източници твърдят, че K4 ще се предлага на Стария континент.
Подобно позиционираният Ceed продължава да се продава добре в Европа, въпреки че е по-стар автомобил от много от конкурентите си, тъй като беше пуснат на пазара през 2018 г. От трите модификации - хечбек, „вдигнатият“ Xceed и Proceed, през тази година са продадени общо 60 478 бройки според данни от Jato Dynamics.
Това поставя модела наравно с някои от най-известните му съперници, включително Ford Focus, който скоро ще напусне пазара (47 582 продажби), Peugeot 308 (51 656) и Toyota Corolla (70 701). Това предполага, че Ceed остава жизнеспособен продукт въпреки по-широкото изместване на пазара към SUV. По-голямата Kia Sportage реализира 87 164 продажби за същия период.
Ако приемем типичен продуктов цикъл от осем години, Ceed трябва да бъде заменен около 2026 г. Kia обаче все още не е обявила никакви планове за следващо поколение, което предполага, че може да потърси други модели в своето портфолио, за да запълни тази празнина. Сред тях е новият EV3, който всъщност е електрически наследник на Ceed, със сходни пропорции – 4,3 м дължина и 1,8 м ширина, като също има каросерия с пет врати.
Като се има предвид обаче, че ръстът на продажбите на EV в Европа не отговаря на очакванията на много производители, възможно е Kia да има нужда от модел с двигател с вътрешно горене, за да запуши дупка с размера на Ceed в своята гама. Именно това е основният бизнес-аргумент за внос на K4, който се произвежда в Мексико.