fallback

Toyota залага всичко на хибридите

Цялата гама на марката на основни пазари ще бъде от модели със смесено задвижване

Toyota обяви намерението си да предлага всички основни модели, продавани в САЩ, като хибридни версии до 2030 г. Този ход има за цел да засили позициите на компанията на пазара и да отговори на нарастващото търсене на екологични автомобили.

В момента Toyota и Lexus държат близо 60% от пазара на хибридни автомобили в САЩ. Тъй като търсенето на електрически превозни средства намалява през първата половина на 2024 г., Toyota планира да увеличи инвестициите в хибридни технологии. Продажбите на хибридни автомобили на компанията са нараснали с 66% между януари и юни, достигайки 410 000 единици. Съществена роля за това изигра новият модел Camry, който се продава изключително като хибрид.

Кевин Бът, регионален директор на Toyota Motor North America, коментира пред Nikkei Asia, че хибридното портфолио на марката ще се разшири през следващите години. Той обаче не уточни кои ключови модели ще получат хибридни задвижвания до 2030 г.

Статистиката на продажбите показва, че от януари до юни 2024 г. Toyota владее 15% от общия пазар на пътнически превозни средства в Северна Америка, като хибридите представляват 33% от общите продажби на компанията. До 2030 г. Toyota планира около 80% от продажбите си в Северна Америка да бъдат електрифицирани превозни средства, включително електрически превозни средства.

Това решение отчасти се обяснява с възможността Доналд Тръмп да се завърне на президентския пост в САЩ, което може да доведе до намаляване на изискванията за електрически превозни средства.

В същото време от Toyota обявиха, че новото поколение на RAV4 няма да претърпи сериозни промени спрямо сегашното. Очакванията на марката са до края на годината от модела да бъдат продадени над 500 000 бройки само в САЩ, което ще бъде рекорд.

Следващото поколение Toyota RAV4, планирано за пристигане през 2025 г., няма да претърпи драматична трансформация. Като най-продаваният SUV на Toyota, компанията избира предпазлив подход, като дава приоритет на стратегическите подобрения пред радикалните промени, за да запази своята печеливша формула.

През първата половина на 2024 г. RAV4 представлява близо една четвърт от продажбите на Toyota в САЩ с 248 295 единици (+33%). 111 526 от тях са хибриди и 17 074 plug-in хибриди, което води до 52% микс от продажби за електрифицирани RAV4. Ако SUV-ът продължи да привлича купувачи със сегашния си темп, той може да достигне 500 000 продажби тази година, надминавайки пика от 2019 г. от 448 071 продажби.

Говорейки пред Auto News, Купър Ериксен, ръководител на продуктовото планиране за Toyota Motor North America, заяви: „RAV4 е лесен. Имаме други продуктови сегменти, които са трудни, но клиентът ясно показва какво иска с RAV4 - размер, опаковка, ниво на производителност, технология. Бихме могли да продадем 500 000 от този модел годишно, ако успеем да ги произведем така че не искаме да объркваме тази формула“.

Настоящият Toyota RAV4 е на пазара от края на 2018 г., така че е логично догодина да излезе ново поколение на модела. Ериксен отказа да потвърди тези планове, но отбеляза, че „ако трябваше да променим нещо, това нямаше бъде драматична промяна."

Топ-мениджърът беше ясен какво да очакваме от предстоящия модел: „Не искаме да объркваме тази формула, така че как тогава да я подобрим? Да го модернизираме, да отговаряме на разпоредбите за емисиите, да наблюдаваме нашите конкуренти и да се уверяваме, че правим правилните подобрения на продукта. Но това не е драматична промяна.”

fallback
  • #23
    Чичо Кольо до 26ти ( преди 4 месеца )
    Единствения самозаблуден, който Чичо Кольо вижда тук (логично) си ти чичовото. Самозаблоден е човек като теб който не оценява колко добри, мега надеждни, евтини за поддържане и каране са колите на Тойота, но въпреки това чете статията, и дори пише гениални мисли под статията. Благодаря за коментара ти, все пак, защото без хора като теб аз нямаше да коментирам също - нещо което правя изключително и само за забавление!!!
  • #22
    анонимен ( преди 4 месеца )
    не ми е известно масово на глоксовете за управление да се ползват автомобили с 600 + к.с. и видно чичо коелю схваща разликата между скорост и ускорение и има съществена разлика между съотношение на кг. тегло и к.с. защото да управляваш бмв тежащо два тона и половина с 500 коня под капака не е съпоставимо с управлението на ариел със 500 кг и 500 к.с. надявям да съм бил изчерпателен затова повтарям че трябва на законодателно ниво да се въведат категории за управление въз основа на мощност
  • #21
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    А като цяло за Тойота, на кой му "пука" колко печелили, в какво инвестирали, или каквото и да е!!! Автомобилите им е момента са изключително добри - добра визия, много добро окачване със страхотна возия, сравнително бързи, изключително добри safety и infotainment системи, много икономични,много здрави, до 10 години или 200хил км гаранция и с прилични за това каквото са цени. Ако добавят малко повече шумоизолиране ще са абсолютно перфектни. Какво искате повече от една кола??? Номер 1 са
  • #20
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Има много голяма разлика от бързото ускорение и високата скорост. Някой младежи са толкова "зелени" все още, че ги бъркат двете неща, и се излагат с недосмислените си коментари. Чичо Кольо толкова коли е карал, дори и Ферари Калифорния и Лмаборгини LP560. Но най-много ми се подкосоха краката като ме возиха на Ariel Atom, ама както и да е..... А с мисленето на някой хора си представям и шофирането им, та се чудя как все още не да се пречукали някъде. Живи и здрави всички да сме. И умната
  • #19
    До 21 ( преди 4 месеца )
    Е нали това ви говоря от години. Вниманиачени в печалбите, приемат че милиардите инвестиции в нови технологии и дори в разширяване на производствения капацитет на старите са пари хвърлени на вятъра които могат да бъдат раздадени като бонуси в края на годината. Настоящите шефове ще си получат милионите бонуси тази и следващите години, докато следват пътя на най-високите печалби и убиват златната кокошка за да вземат яйцата веднага. Да му мислят бъдещите шефове Как да наваксат времето и инвестиции
  • #18
    До 17 ( преди 4 месеца )
    За разлика от ДВГ, само с три клика в менюто гепардът става кротко агънце, което автомобилът се отключи с картата примерно на 18-годишния син, току-що взел книжка. Не вдига повече от 80 км в час и ускорява за 10 секунди, докато се научи да кара. Дори да си отключил повече възможности, може да те информира в приложението за всяко превишение на скоростта в реално време, както и за всяко едно нарушение на правилата или рязко спиране и потегляне. Това е празна книга в която ти създаваш правилата.
  • #17
    Тойотаджия ( преди 4 месеца )
    Тойота залага на всички технологии, но набляга на най-смислените - за момента това са хибридите. Разбира се че това е добра страъегия - финансовите им резултати го доказват. Няма по-успешна компания в историята на автомобилостроенето.
  • #16
    До 17 ( преди 4 месеца )
    Възможно е да съм функционално неграмотен, но ти си абсолютно неграмотен. Ако нямаше историята щеше да знаеш, че твоите колеги преди век са обяснявали, че скорости над 100 км в час са физически невъзможни, защото човешкият организъм не може да издържи. Освен това щеше да знаеш че да караш с 200 км в час е много по-опасно, отколкото да ускориш от нула до 50 км в час в града за 3 секунди. А дали ще ускориш за три или за шест секунди зависи от това дали така си решил и си включил спортен режим.
  • #15
    анонимен ( преди 4 месеца )
    явно си функционално неграмотен и неосмисляш прочетеното автомобил със 100 к.с. с шест скоростна кутия спокойно преминава 200 км проблема е в ускорението съвременни автомобили които достигат 100-200 за четири секунди което за човек без физическа и психическа подготовка е изключително опасно затова твърдя че трябва да има допълнителна квалификация на правото да се управляват автомобили с мощности над 100 к.с. 200 400 600
  • #14
    Нищо ново ( преди 4 месеца )
    "Toyota залага всичко на хибридите" Нищо ново под слънцето. Toyota винаги е залагала на автомобили които може да продава с най-голям марж на печалба, включително автомобили на други марки, на които просто променят малко броните и на тези близнаци просто лепят емблема Toyota. Когато дойде време за преминаване към електромобили ще направят същото с някой китайски модел и ще го продават като гарант за надежност, заради емблемата Toyota. Може и с някой китайски хибрид да направят същото за печалба
fallback
Последни