IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan иска да върне култов модел в гамата си

Възродената Silvia трябва да се нареди между спортните Z и GT-R

С поставянето на пауза на суперколата GT-R, която все пак ще получи ново поколение, единственият спортен автомобил, предлаган от Nissan е Z. Към тези два модела обаче може да се присъедини още един, който ще се настани между тях в гамата на марката. Това е спреният през 2002 г. Silvia, чието евентуално завръщане беше обявено от един от шефовете в компанията.


Nissan Silvia


В интервю за Top Gear вицепрезидентът на Nissan по глобалната продуктова стратегия Иван Еспиноза призна, че има реални шансове за появата на нова Silvia. Топ-мениджърът беше категоричен, че компанията му може да предложи кола, която „да има добра мощност на правилната цена, която клиентите намират за привлекателна".

Еспиноза не навлезе в подробности, но се предполага, че новата Silvia че ще струва повече от Z, който е оценен на 43 000 долара, като едновременно с това е по-евтин от оценения на 121 000 долара GT-R. Това означава, че мощността ще бъде над 400-те конски сили, доставяни в момента от 3,0-литровия туин-турбо V6, но по-малко от 565 к.с. на 3,8-литровия V6 с двойно турбо в GT- R.

Проблемът, пред който са изправени спортните автомобили, е, че принадлежат към нишов сегмент, а това прави трудно създаването на жизнеспособен бизнес модел заради ограничената клиентска база. Еспиноса каза, че единственият начин да се появи нова Silvia е, ако тя стане глобален продукт, произвеждан в по-голям обем, за да покрие инвестицията.

Топ-мениджърът не спомена потенциално сътрудничество с друг автомобилен производител за разпределяне на разходите, както направиха Toyota и BMW със Supra и Z4. Близнаците GR86/BRZ също са съвместни усилия на Toyota и Subaru.

Не е ясно и дали бъдещата Silvia ще има двигател с вътрешно горене. По-рано тази година Nissan разкри, че вече не харчи пари за ДВГ. Вътрешните конкуренти Toyota, Mazda и Subaru правят нещата по различен начин, като изразяват дългосрочния си ангажимент към бензинови двигатели, които също ще работят с въглеродно неутрални горива.

Факт е, че Nissan бавно актуализира своите предложения за спортни автомобили, знаейки, че ще бъде трудно да възстанови инвестицията си. 370Z беше в продажба в продължение на 13 години, преди да пристигне Z, а могъщата „Годзила“ (GT-R) се задържа 17 години. Това е и причината завръщането на Silvia да не бъде 100% сигурно.


0 от 500