IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И Audi призна: Преминаването към EV ще отнеме повече време

Германският производител очаква силно търсене на PHEV и насочва усилия в тази посока

През следващите години Audi ще разшири и надгради хибридните предложения в гамата си, тъй като преходът от автомобили с двигатели вътрешно горене към електромобили ще отнеме „по-дълго, отколкото първоначално се смяташе“.


Audi


Компанията се придържа към предварително обявената си цел да разполага с изцяло електрическа моделна гама от 2033 г., но постепенно ще разшири тази гама, предлагайки опции с вътрешно горене и EV във всеки от основните си сегменти дотогава - както вече прави с Audi Q5 и Q6 E-tron, например.

Главният изпълнителен директор на Audi - Гернот Дьолнер, коментира, че стратегията на фирмата е „подготвена за бъдещето за следващите 10 години“. Според него обаче ще бъде удължена „преходната фаза“ между автомобилите с гориво и електрическите превозни средства.

„Във Volkswagen Group отрано разбрахме, че plug-in хибридите са подходящата преходна технология и сега виждаме, че мостът е по-дълъг, отколкото първоначално си мислехме“, каза той пред репортери.

Като признание за повишеното търсене на хибриди, Audi разработи ново семейство двигатели с вътрешно горене за следващото си поколение модели PHEV, които ще могат да изминават до 100 км на електричество благодарение на значително по-голяма батерия.

Новата PPC гъвкава архитектура, която е в основата на тези автомобили – като се започне с Audi A5, разкрито миналата седмица, може също така да побере системи за задвижване с удължаване на пробега, въпреки че фирмата все още не е потвърдила планове в тази област.

Въпреки подновения фокус на Audi върху хибридите, Дьолнер каза, че дългосрочното виждане на компанията е, че електромобилите ще станат масови.

„В момента виждаме бавно отрицателна тенденция при електрическите превозни средства, но все още има положителни темпове на растеж, въпреки че те се забавят. Ние обаче вярваме, че с помощта на иновациите в сегмента на електрическите батерии, ще направим EV по-добри", коментира шефът на Audi.

Поне през следващите 10 години ще имаме преходна фаза с три подходящи задвижвания: това са високоефективни задвижвания с ICE, plug-in хибриди (които стават особено важни в Китай и Северна Америка) и електрически превозни средства с батерии. Положителното послание е, че сме гъвкави“, каза още Дьолнер.

Шефът на Audi допълни, че гамата електрически автомобили от „първо поколение“ на Audi ще бъде завършена през 2027 г. - една година след пускането на последния модел с вътрешно горене, който, въз основа на прогнозните срокове за пускане на пазара, вероятно ще бъде следващото поколение Audi Q7.


0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 10 ( преди 4 месеца )
    Смяташ ли че щеше да бъде така, ако на пазара имаше електромобили на цената на която се продават в Китай? Превод в ефир - значително по-евтини от автомобилите с ДВГ в Европа. Схвана ли въобще смисъла на написаното - да не поставят бариери пред вносът на китайски електромобили и компоненти в защита на европейското производство? При Това условие дали до 2026 година не биха постигнали 30% пазарен дял? Вместо това, тази година ще се свие заради спиране на субсидиите, преди пак да тръгне нагоре
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 4 месеца )
    Електромобилите са много, много далече от 30% дял,бъстъре.Ти взе да мечтаеш за 50%.
  • #9
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ето това вече е смислен хибрид - 200 км пробег само на ток и 100 kW зареждане, което позволява и пътуване на дълги разстояния само на ток. 600 коня, предполагат достатъчно електрическа мощност за по-ефективно рекуперативно спиране от обикновен маломощен хибрид. Хубаво би било както audi, така и останалите 100 годишни да си върнат жеста на китайците и да започнат да копират от тях.
  • #8
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Китайците не спят ( преди 4 месеца )
    Китайски хибрид, който тези дни изминават 2000 км с едно зареждане. Немците и японците нямат дори близък аналог на този PHEV Версията с предно задвижване развива 375 к.с. и 610 Нм, а тази с задвижване на четирите колела - 610 к.с. и 960 Нм. По-мощният кросоувър е в състояние да ускори до 100 км/ч за 4.9 секунди и да достигне 240 км/ч.Голяма батерия от 34.5 kWh позволява изминаването на 200-210 км на електрическа тяга, като можете да я заредите в бърз режим до 80% за 18 минути.
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 4 месеца )
    Тази мантра с въглищния ток вече започна да се изчерпва. Както е тръгнало, тази година ще е първата в която въглеродните емисии ще са по-ниски от предишната година с тенденция да намаляват, въпреки че потреблението на енергия расте. Поредното доказателство, че икономиката побеждава политиката и евтината енергия измества скъпата *** енергия по-бързо от партийното поръчение, което само преди 2-3 години изглеждаше физически неизпълнимо, а днес вече се преизпълнява.
  • #6
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 4 месеца )
    Като искат китайците да произвеждат в Европа, а не да внасят от Китай произведени с въглищен ток. Американците, японците и корейците как произвеждат колите за Европа главно в Европа точно както европейците и другите западняци произвеждат колите за Китай главно в Китай и Китай има 15% мито?
  • #5
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 4 месеца )
    Посочи кое от казаното от мен не е вярно? Нали този път ще направиш разлика между това дали е вярно и дали ти харесва? На мен 90% от нещата за които говоря не ми харесват и бих искал да имат друго развитие, Но за разлика от вас, не заравям главата в пясъка и не преиначавам реалността така, че да ми хареса. Като изброявам някои факти, изброявам както предимства така и недостатъци. Както добрите така и лошите последици. Няма добри и лоши факти. Те са си просто факти и толкова.
  • #4
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "тъй като преходът от автомобили с двигатели вътрешно горене към електромобили ще отнеме по-дълго, отколкото първоначално се смяташе...." Ако целта беше чист въздух, зелена сделка, намаляване на СО2 и преминаване към електромобили, беше достатъчно да отворят пътя на китайците да продават без мита и ограничения на Европейския пазар и до максимум 2 г. щеше да дойде прословутото НИКОГА на Акио Тойода и електромобилите да задминат 30% пазарен дял, А след още една-две години да задминат и 50%.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 4 месеца )
    Ти между редовете винаги каквото си искаш това намираш бъстъре :D
  • #2
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 1 ( преди 4 месеца )
    Ако четеш между редовете, признанието е, че Китай ги е затворил с една обиколка при електромобилите. И ако Тесла ги бие от години технологично, то китайците освен по технологии могат да ги бият и Ценово. А както знаем много лошо бият в това отношение.