IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Почти всички ЕV на BMW, Audi и Mercedes в САЩ са на лизинг

Над 90% от луксозните германски електрически коли се взимат на изплащане

В САЩ почти никой не купува германски луксозни електромобили. Около 9 от 10 клиенти избират да вземат на лизинг, а не да купуват, своя Mercedes, BMW или Audi EV, съобщава Automotive News, като се позовава на данни на J.D. Power. А причината са разпоредбите на федералното правителство.


Mercedes-Benz EQS


Законът за намаляване на инфлацията от 2022 г. - най-големият закон за климата в САЩ до момента, предефинира правилата за федералния данъчен кредит от 7500 долара за чисти превозни средства. Докато първоначалният данъчен кредит изключваше само производители, които надхвърлят 200 000 автомобила, преработената версия включва строги изисквания за насърчаване на местното производство и доставка на батерии.

Превозни средства, произведени извън Северна Америка, не отговарят на условията за никакви данъчни кредити. Превозни средства, произведени в Северна Америка, но съдържащи твърде много чуждестранни (некитайски) компоненти за батерии, отговарят на условията само за 3750 долара, докато тези, произведени с компоненти за батерии от Китай, вече изобщо не отговарят на условията.

С други думи, само превозни средства, произведени в Северна Америка с верига за доставка на батерии в САЩ, се възползват от пълния данъчен кредит от 7500 долара. Така много малко модели отговарят на условията. Ако обаче колата бъде взета на лизинг, вместо да бъде закупена, всички тези ограничения изчезват.


BMW iX


Именно това е причината 94% от електромобилите на Audi да са под наем, според данни на AN. Всички електрически превозни средства на Audi са произведени извън САЩ, което означава, че никой от тях не отговаря на условията за данъчни кредити. На свой ред, Mercedes произвежда EQE и EQS SUV в САЩ, но EQS започва над прага от 80 000 за федералния стимул за покупка. EQE SUV технически започва малко под този таван, но такъв екземпляр трудно може да бъде открит, а добавянето на опции повиша цената над тавана. Затова и 93% от клиентите на марката вземат автомобила си на лизинг, според J.D. Power.

Разбира се, това е само ускоряване на вече съществуваща тенденция. Купувачите на луксозни автомобили отдавна предпочитат лизинга, като при BMW, Mercedes и Audi това се забелязва особено през последното десетилетие. Като се има предвид, че тези марки се позиционират като доставчици на авангардни технологии и че техните продажби се основават отчасти на възприятието за богатство, не е изненада, че повечето от клиентите им искат да сменят модела си често.

Също така тези автомобили също са изключително скъпи за притежаване, след като им изтече гаранцията. Но дори за по-консервативна и ориентирана към надеждността марка като Lexus лизинговите проценти са изключително високи. Купувачите на луксозни автомобили искат да имат най-новия и най-добрия модел. И благодарение на новия закон в САЩ това се оказва най-доброто решение за техните портфейли. Дори ако в крайна сметка изкупят договора за лизинг, купувачите на вносни електромобили, които първоначално изберат лизинг, пак ще спестят пари в сравнение с директна покупка.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Така не поемат никакъв риск ако нещо се случи примерно с батерията, а ги дават на лизинг защото са непродаваеми и ги пускат за смешни 200-300-400 долара на месец.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вчера гледам оферта на Хюндай кона , 8000 евро първоначална вноска и 100(сто) месеца по 220.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Има два вида лизинг,оперативен и финансов.Всеки може да избира.
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    При ДВГ-тата има(ше) някаква що-годе установена взаимовръзка между вноските и остатъчната стойност, защото лизингодателя трябва да я продаде като му я върнат след 3-4-5 години. В днешно време, с ужасната остатъчна стойност на електричките и изтичането на първите 3-4 годишни договори за такива "оперативни лизинги" ще има късане на ризи и тръшкане "Ко ша прайм?". А и заради цените, тези лизинги в САЩ вече масовото са по 6-7, че дори и 8 години. Сметай към края на десетилестието какво ще е.
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Инфо ( преди 1 месец )
    Такава им е системата от данъци на сащ. Ако заработиш ( от някъде) едни пари, и с тях си купиш кола, в края на годината в/у тях плащаш данък. Ако вземеш кредит от банка (цялата сума) и с тях си купиш кола, пак в края на годината плащаш годишен данък. Ако си купиш кола на лизинг и плащаш всеки месец, цялата сума ти се приспада от годишната декларация. За това всички коли се купуват на лизинг. На дебели проценти и всички са доволни.
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тукашния лизинг е потребителски кредит, пълен рекет!
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Една баба я е карала ( преди 1 месец )
    Американският лизинг е всъщност наемане на кола за определен период от време, без първоначална вноска и с право на последващо закупуване. Идеята е, че срещу едни 500 долара на месец караш нова луксозна кола, която ти струва 6000 долара на година, без допълнителни ангажименти. След 3-тата година тези коли стават скъпи за притежание и наемателите се отървават от тях и наемат нова. В Америка има една поговорка - Няма нищо по-скъпо от евтин Мерцедес (важи и за БМВ и Ауди).