IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тръмп: Край с електрическите коли

Парите от „новата зелена измама“ ще отидат за пътища, мостове и язовири, твърди кандидат-президентът

В деня, в който Европа потвърди курс към електрическа мобилност, от другата страна на океана Доналд Тръмп тръгна точно в обратна посока. Кандидатът за президент на САЩ се обяви срещу EV и всякакви зелени инициативи в този бранш, докато приемаше номинацията на своята партия. Така Тръмп тръгна тотално срещу политиката на Джо Байдън, кандидат на демократите, който обаче може да бъде сменен до 48 часа. Но темата е друга.
 
 
Доналд Тръмп, автомобил


„Ще прекратя ангажиментите към електрически автомобили още в първия си ден в офиса“, избухва Тръмп от сцената в Уисконсин. Той се аргументира, че този ход е необходим, за да „спаси автомобилната индустрия на САЩ от пълно унищожение и да спести на клиентите в САЩ хиляди и хиляди долара на кола."

Съединените щати е първата страна производителка на петрол в света и следователно никога не е приемала електрическата кола като средство за постигане на икономическа и енергийна независимост от чужбина, както се случва в Европа. Със закона за „ Намаляване на инфлацията “ от 2022 г. администрацията на Байдън възнамеряваше да даде  стимули само за автомобили с нулеви емисии, произведени в Северна Америка. С още едно условие - да използват батерии, произведени със суровини, добити в Щатите или в дъпжави, с които САЩ имат нормални отношения на свободна търговия.

Избор, който Доналд Тръмп очевидно смята за неприемлив. Милиардерът определи публичното финансиране по темата за „нова зелена измама“, която възнамерява да смени за "проекти като пътища, мостове и язовири". 

Както припомня агенция Bloomberg , Тръмп никога не е крил презрението си към електрическите превозни средства, твърдейки, че "те не работят и че са от полза за Китай, като в същото време вредят на американските автомобилни работници". Промяната е шеметна, тъй като настоящият президент Бадън си постави за цел 50% от общите продажби до 2030 г. на коли да са за електрически превозни средства.
 

0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До ид иота 12 ( преди 4 месеца )
    Понеже си и диот няма как да си спомниш, че предният мандат Тръмп спря субсидиите на Тесла за три години но въпреки това Tesla имаше 80% пазарен дял в САЩ. Това че останалите 20% които се деляха между всички останали фирми получаваха по 7500 долара отстъпка от цената на електромобил, не им помогна особено с продажбите. Прекалено голяма роля отсъждате на субсидиите. Безспорно помагат с продажбите, но и без тях продажбите няма да спрат, а само ще намалеят, което ще свали цената по естествен начин.
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До коня с капаци ( преди 4 месеца )
    Цената на всеки нов продукт е скъпа докато не се достигне икономията от мащаба и не се изплатят инвестициите в първоначалната разработка. Субсидиите просто съкращават този период и действат като машина на времето. Те обикновено са за сравнително кратък период в началото на полезна технология, която да измести някоя вредна, на която налагат такса замърсяване. Какво лошо виждаш в изместването на въглищата от възобновяемите източници? Спряха им субсидиите преди 7 години.
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Факт ( преди 4 месеца )
    А ми ако субсидиите за дизела се пренасочат към електричните не виждам какъв е проблема ама дизеларите скъсани ще наддават вой.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    На бой с Тръмп!
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 4 месеца )
    Опресни си знанията, Байдън поднови субсидиите и за Тесла и всички които ги бяха изчерпали като GM също
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    кон ( преди 4 месеца )
    До разбирача за субсидиите, първата част е вярна - изкривяват пазара. Т.е. не може да се разбере дали ел. автомобилити са по-благоприятни за обществото, защото субсидиите увеличават продажбите им, при равни други условия. А дали са по-еко, по-ико от ДВГ-тата, не може да разберем, защото пазарът не работи, а се пробутват постулати на политици, че така било - измислици. А за да се п роверят, трябва да продават без субсидии, независимо дали ги получават пряко, или косвено.
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 4 месеца )
    "субсидиите изкривяват пазара и производителите правят калпави коли само за да ги усвоят." ... Тук си в грешка. Субсидиите не се дават на дадена фирма, а се дават на клиента, който си купува колата. Приспадат му 7500 долара от данъците при покупка на избран от него автомобил. Марката няма значение, стига да не е китайска. Дали клиента ще избере калпавият автомобил, при положение че ако си купи свестен, ще получи абсолютно същите 7500$?
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 4 месеца )
    "Илон Мъск планира да отделя около 45 милиона долара на месец за нов политически комитет, подкрепящ кандидатурата за президент на Доналд Тръмп, съобщава "Уол стрийт джърнъл" публикация от 16.07.24
  • #5
    15 rate up comment 0 rate down comment
    q ( преди 4 месеца )
    Субсидиите ще спре. Не електромобилите.
  • #4
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Елон Мъск обяви че ще финансира кампанията на Тръмп с 24 милиона месечно. Дали това което е казал е че ще сложи край на ел. автомобили? Не, разбира се. Ще сложи край на субсидиите, които старите производители на коли изсмукват и конглокират тесла. Тесла отдавна не взима субсидии. Тоест това което ще стане е че Тесла ще остане без конглокенция и ще продава още много повече. Тези милиони дето ги дава Мъск не отиват за да може Тръмп да му спре бизнеса.