IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Обновеният Lucid Air се похвали с рекордна ефективност

Седанът предлага най-ниския разход на енергия от всички електромобили на пазара

Производството на електрическия Lucid Air стартира през 2021 г., като на конвейера първо бяха качени най-скъпите модификации, които имат и най-голям пробег. Година по-късно се появиха по-прости версии, а сега беше извършена планирана актуализация, след която Air стана най-енергийно ефективният сериен електрически автомобил в света.


Lucid air


Представители на Lucid твърдят, че базовият Air Pure със задно задвижване вече е най-икономичното превозно средство, създавано някога. С 1 kWh електричество Air Pure може да измине 8 км (по северноамериканския цикъл EPA). За сравнение: Hyundai Ioniq 6 харчи 1 kWh за 6,7 км, Tesla Model S за 6,4 км, Mercedes-Benz EQS за 5,2 км. С по-добро представяне - 13 км, може да се похвали Mercedes-Benz Vision EQXX, но това не е сериен модел, а експериментален прототип.

Седанът Lucid Air Pure се произвежда масово и е оборудван с подобрена батерия с капацитет 84 kWh (вместо досегашните 88 kWh) и електрически мотор с мощност 436 к.с. на задната ос. Декларираният пробег е 676 км според цикъла на EPA срещу 674 км за версията със старата батерия. Ускорението от 0 до 97 км/ч отнема 4,5 секунди. Lucid Air Pure със задвижване на всички колела отпада от гамата, а версията със задвижване на всички колела на Air Touring (629 к.с.) също има нова 84 kWh батерия (вместо 93 kWh) и вече изминава 653 км с едно зареждане вместо 684 км.


Lucid air


Следващата версия на Grand Touring (830 к.с.) може да измине 824 км с едно зареждане, като тя все още има капацитет на батерията от 112 kWh. На върха на гамата е екстремната модификация на Lucid Air Sapphire с три двигателя, произвеждащи 1252 к.с. и време за ускорение до 97 км/ч за 1,89 секунди и пробег от 687 км.

Всички модификации са придобили по-ефективна термопомпа, която първоначално е била налична само в топ-версията Sapphire. Освен това мултимедийната система вече разполага с подобрен процесор, чиято производителност е утроена. И накрая, системата за автономно шофиране DreamDrive вече е включена в списъка на основното оборудване. Базовият Lucid Air Pure струва 70 000 долара, а топ версията Sapphire се оценява на 250 000 долара.


0 от 500