Гумите с минимална дълбочина на протектора от 1,6 мм трябва да отговарят на същите стандарти за ефективност като новитe. Това прие ЕС като регламент.
Шофьорите вече могат да купуват гуми, сигурни, че ще отговарят на нормативните минимални стандарти за ефективност при спиране в мокро време. Дори когато са износени до минималната допустима дълбочина на протектора от 1,6 мм. Преди това разпоредбите предвиждаха само минимална спирачна ефективност, когато гумите бяха нови.
Новата мярка обаче не е приложена само за подобряване на безопасността. ЕС иска да намали вредата за околната среда от преждевременното бракуване или рециклиране на гуми. Вярва, че ако потребителите имат повече вяра в представянето на гумите си при вече навъртян пробег, няма да ги сменят толкова рано.
В момента, според оценки на гиганта Michelin, 50 процента от автомобилните гуми се сменят, забележете, преди да са достигнали остатъчна дълбочина на протектора от 3 мм. Това все още е доста над споменатото в закона минимум - 1,6 мм. Michelin твърдят, че прилагането на новия регламент има потенциал да намали потреблението на гуми в цяла Европа с колосалните 128 милиона единици, със съизмерим спад в емисиите на CO2, възлизащ на 6,6 милиона метрични тона.
Ако мярката бъде приложена в световен мащаб, казва гигантът, цифрите ще са още по-смайващи: ще има 400 милиона по-малко гуми, монтирани годишно, с намаление на CO2 от 35 милиона метрични тона. Това е еквивалентно на шестмесечни емисии на CO2 от град Ню Йорк.
Все още предстои да видим дали повишените изисквания за производителност ще означават увеличение на разходите за потребителите. Но доклад на Ernst & Young от май 2017 г., когато ЕС обмисляше промените, предполага, че запазването на гумите по-дълго би спестило на потребителите в ЕС 7 милиарда евро годишно.