През последните години голям производители на нови автомобили се появиха (и продължават да се раждат) в Китай с невиждана досега скорост. В момента в страната има 140 различни марки, като 50 от тях се предлагат в Европа, а 14 - в САЩ и Япония, показва проучване на JATO Dynamics, цитиран от Motor1.
Бързата поява на множество нови участници в Китай означава, че пазарът е все по-наситен и конкуренцията е жестока. Първото предизвикателство, което тези марки трябва да преодолеят, е националното оцеляване, последвано от експанзия в света.
Между 2020 г. и 2023 г. продажбите на автомобили от китайски марки извън вътрешния пазар са се увеличили пет пъти. Въпреки това, докато конкуренцията е полезна за стимулиране на развитието на пазара, но тя ще доведе и до изчезването на марки.
Впрочем, това вече се случи, като обещаващи производители на електромобили (като Zotye, Qoros и Borgward) вече не съществуват. Други компании (като Aiways, Hiphi и Weltmeister) се борят за оцеляване. За да привлече нови клиенти, всеки от тях създава новости и се фокусира върху технологични иновации като свързаност, софтуер за подпомагане на водача и развлечения в автомобила.
Междувременно невъзможността да се конкурират с новите китайски производители по отношение на производствения капацитет и достъпността подтикна политиците в Европа и САЩ да въведат по-строги мерки за защита на местните производители, изразяващи се в увеличение на митата. Ефектът от тях ще се види през следващите месеци, но нека първо видим кои са основните китайски производители и как те се опитват да завземат световните пазари.
Основните китайски автомобилни производители (ГАЛЕРИЯ):
Dongfeng има голям обем продажби и шест различни притежавани марки, включително M-Hero, Voyah и Forthing, както и съвместни предприятия с Honda, Nissan-Infiniti и Peugeot-Citroen. Освен това Dongfeng има съвместно предприятие с Nissan за производството на автомобили Venucia. Миналата година Групата е продала 2,09 милиона единици, което е спад от 15% в сравнение с 2022 г.