Британският производител на офроудъри Ineos отлага за неопределено време дебютира на електрическия си модел Fusilier, но за сметка на това представи прототипи с V8 и рали версии на Фестивала на скоростта в Гудууд.
Ineos показа общо пет различни концепта по време на шоуто, като всички те са потенциално готови за серийно производство. Другата новост от марката бе Grenadier Detour - първи автомобил от новото поделение за поръчкови автомобили, наречено Arcane Works.
Компанията Ineos Automotive бе създадена от Джим Ратклиф, собственик на химическия концерн Ineos и втори по богатство във Великобритания. Дългогодишен почитател на оригиналния Land Rover Defender, Ратклиф се опита да спаси модела от гибел и след като JLR отказа да му продаде правата, разработи Ineos Granadier.
Плановете на фирмата включваха добавяне на по-малък електрически кросоувър, наречен Fusilier, но при отлива от електромобилите и политическата несигурност Ineos смята да отложи проекта. Все пак това не изключва вероятността за поява на електрически Grenadier. "Платформата на Grenadier с носеща рама е много гъвкава, така че обмисляме много бъдещи продукти и лимитирани серии", заяви новият главен изпълнителен директор на марката Лин Колдър.
Вижте 6-те новости от Ineos в Гудууд (ГАЛЕРИЯ):
Третият прототип, който предизвика най-голям ентусиазъм сред публиката в Гудууд, заменя двигателя. Стандартно Grenadier ползва два редови шестцилиндрови агрегата от BMW - един бензинов и един дизелов. Но тук вместо тях е използван V8 с обем 6.2 литра и мощност 425 конски сили, който идва от General Motors. Тази промяна е изисквала доста работа - наложило се е модифициране не само на крепежите за двигателя, но и на охлаждането, електрониката, изпускателната система и даже централната конзола.
Много от основните конкуренти на Grenadier в оредяващия сегмент на сериозните офроудъри имат V8 в гамата си.