В кои държави шофьорите навъртат най-голям километраж на своите автомобили? Отговорът на този въпрос е ключов при покупката на "нов внос" кола, защото колкото по-голям е пробегът, толкова по-износени са компонентите и толкова по-голяма е вероятността от скъпи ремонти. Затова изследването на международната компания CarVertical, която се занимава с проверки на автомобилна история, буди сериозно любопитство. Особено с оглед на доста изненадващите резултати от него.
Разбира се, проучването не отговаря директно на въпроса колко е средният годишен пробег във всяка държава. CarVertical борави с данни от колите, за които е правила проверки - а обявените за продажба на старо автомобили по правило имат по-висок пробег от средното. Но все пак данните са показателни. И ще ви накарат да имате едно наум за много изгодните оферти в Горубляне и Дупница с малък пробег. Когато знаете, че в Германия средният годишен пробег е 22 542 километра, и видите внесен оттам 16-годишен автомобил с едва 102,000 км на таблото, или става дума за рядко изключение, или за безскрупулна измама.
От Нидерландия до България: къде по колко се кара (ГАЛЕРИЯ):
Най-ниският показател в изследването на CarVertical е за проверяваните автомобили с произход от САЩ - само 16 941 км среден пробег. Но от компанията уточняват, че това е подвеждащ резултат. В Америка се кара значително повече, но мнозинството от автомобилите, които се внасят на старо в Европа, са претърпели тежки удари или други щети. Много високата цена на монтьорския труд отвъд Океана ги прави изгодни за износ.