В кои държави шофьорите навъртат най-голям километраж на своите автомобили? Отговорът на този въпрос е ключов при покупката на "нов внос" кола, защото колкото по-голям е пробегът, толкова по-износени са компонентите и толкова по-голяма е вероятността от скъпи ремонти. Затова изследването на международната компания CarVertical, която се занимава с проверки на автомобилна история, буди сериозно любопитство. Особено с оглед на доста изненадващите резултати от него.
Разбира се, проучването не отговаря директно на въпроса колко е средният годишен пробег във всяка държава. CarVertical борави с данни от колите, за които е правила проверки - а обявените за продажба на старо автомобили по правило имат по-висок пробег от средното. Но все пак данните са показателни. И ще ви накарат да имате едно наум за много изгодните оферти в Горубляне и Дупница с малък пробег. Когато знаете, че в Германия средният годишен пробег е 22 542 километра, и видите внесен оттам 16-годишен автомобил с едва 102,000 км на таблото, или става дума за рядко изключение, или за безскрупулна измама.
От Нидерландия до България: къде по колко се кара (ГАЛЕРИЯ):
Всичките ни съседи на Балканите използват автомобилите си по-малко от българите. В Румъния средният пробег е 20 338 км годишно, в Сърбия - 20 028, в Хърватия - 19 587. Проучването няма данни за Гърция и Турция. В централноевропейските държави по правило се кара по-малко - 19 357 км годишно в Унгария, 19 155 в Чехия.