fallback

Кои са най-добрите електромобили за дълги пътувания?

Тестове на ADAC определиха моделите на ток, които изминават най-много километри с едно включено зареждане

Много шофьори не се осмеляват да купят електрическа кола, защото се притеснени, че тя не може да се справи с дълги пътувания. Германският автомобилен клуб ADAC проведе тестове, за да определи кои от моделите се справят най-добре в това отношение.

Изпитанията обаче са проведени по един по-различен начин - електромобилите се карат, докато остане 10% от капацитета на батерията им, след което следва 20-минутно бързо зареждане. По тази начин може да се определи кои EV са най-подходящи за дълги пътувания, тъй като изминават най-много километри с включено едно спиране.

По време на тестовете експертите от ADAC откриват, че обявените от производителите данни за бързо зареждане на практика не са точни. Тази информация има за цел да направи процеса на презареждане прозрачен, но не е вярна, тъй като отклоненията в стойностите понякога са огромни.

„Посочените стойности на зареждане се постигат само да ограничено време, тъй като мощността никога не е постоянна и варира през целия процес. Това си е чиста химия и се прави така от съображения за безопасност. Сред факторите, от които зависи това, са текущото състояние на акумулаторните клетки, външните температури и най-вече дали превозното средство има система за термоуправление“, посочват от ADAC.

В случая всички електромобили, участвали теста, са били зареждане на една и съща германска станция с висока мощност от 300 kW. В крайна сметка от ADAC са установили, че общ пробег от над 750 км (с 20-минутно време за зареждане) е напълно подходящ за пътуване на дълги разстояния, докато електромобилите с пробег между 600 и 750 са определени като „годни“. На противоположния край са разположение модели с по-малко от 400 км, които са „неподходящи“.

Както се вижда в класацията, Hyundai IONIQ 6 е електромобилът, който се представя най-добре в теста на ADAC. Версията със задно задвижване и 77,4 kWh батерия постига резултат от 931 километра; Сред големите му предимства на този модел е и неговата 800-волтова архитектура.

Въпреки че южнокорейският автомобил не е изминал най-много километри по първоначалния маршрут, той разкрива потенциала си за зареждане и без съмнение е моделът, който е изминал най-много километри по време на бързо зареждане - 429 допълнителни км, в сравнение с 326 за NIO ET5 Touring или 320 км за Polestar 2.

Как се представиха електромобилите в теста на ADAC (след модела е посочен общия пробег, а в скобите добавените километри след 20-минутно зареждане):

1. Hyundai IONIQ 6 2WD - 931 км (429 км)

2. Lucid Air Grand Touring AWD - 859 км (309 км)

3. BMW iX xDrive 50 - 835 км (282 км)

4. Mercedes EQS 450+ - 825 км (304 км)

5. Mercedes EQE SUV 350+ - 806 км (303 км)

6. Polestar 2 - 801 км (320 км)

7. NIO ET5 Touring - 792 км (326 км)

8. Hyundai IONIQ 5 2WD - 786 км (363 км)

9. Mercedes EQE 350+ - 783 км (303 км)

10. Hyundai IONIQ 6 4WD - 782 км (360 км)

11. Mercedes EQS 580 - 782 км (294 км)

12. BMW i7 xDrive60 - 780 км (289 км)

13. Tesla Model X Long Range - 763 км (287 км)

14 Volvo XC40 Recharge - 750 км (300 км)

15. Tesla Model S Long Range - 743 км (284 км)

16. BMW i5 eDrive40 - 743 км (290 км)

17. Hyundai IONIQ 5 4WD - 730 км (337 км)

18 BMW i4 iDrive40 721 км 277 км

19. VW ID.7 Pro - 711 км (274 км)

20. NIO ET5 - 701 км (220 км)

Експертите от ADAC посочват и моделите, които не са подходящи за дълги пътувания, тъй като техният пробег е под 400 км. Това са Dacia Spring (252 км), Mazda MX -30 EV (237 км) и Fiat 500e (233 км).

fallback
  • #37
    Кунов ( преди 5 месеца )
    Всичко много добре, ама сравнявате в повечето случаи е риба с маймуни, да с повечето икономични ДВГ коли, цената на пътуване не е много различна с тази на ЕА, ама повечето икономични коли не се движат (бавнички са), сравнявайте ЕА колите с коли по 300 - 400 - 500 коня и нагоре, с такъв вървеж и тогава (с много малко скъпи изключения), едва ли ще се намери ДВГ кола дето може да мине 100км за 5лв (Тесла модел 3 зареждана в гаража, толкова ми струват 100км), а да сравнявате 90кс със 300+ е глупаво
  • #36
    Продължние на ком. 3 ( преди 5 месеца )
    Изобщо за хиляден път - всяка една машина трябва да се спира само и единствено, когато операторът й има нужда от почивка и "зареждане". Щом аз мога да деяня трябва и тя да може. Ако е обратното, значи аз служа на машината, а не тя на мен! Перфораторът за бетон например работи докато ми изтръпнат ръцете на мен, което е доста преди да спре поради прегряване. Който иска, да си планира живота покрай нуждите на инструментите си.
  • #35
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Мите, два бързи примера от моето битие: детето отива на лагер, но на 2-3 ден вдига температура и иска да се прибере. Втори случай, на приятел колата "угасва" на Пазарджик и човекът се обажда да отида да прибера жена му и децата, за да не се дундуркат с пътната помощ. Моят отговор ще е, "Чакай да мина през бързата зарядна за половин час, за да мога да дойда. И като пристигна, пак ще трябва да почакаме на бърза зарядна, за да можем да се приберем". Не е фатално, ама ЗАЩО да си го причинявам?
  • #34
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не Мите,дори ти самият не щеш електричка!Но човек не може да ти затвори устата,колко били подходящи за всеки.
  • #33
    До 30 ( преди 5 месеца )
    Вместо да си измисляте анекдотични примери, защо най-накрая не си признаете че засега основните недостатъци останаха високата първоначална покупна цена, липсата на сервизна мрежа и опит на сервизните техници, както и ножът с двете остриета - падащите цени на електромобилите, което е добра новина за този който ще купува, но лоша за този който ще продава. Според мен това е причината за платото на продажбите, които ще станат лавинообразни, като се изравнят цените и няма да имат спиране.
  • #32
    До 30 ( преди 5 месеца )
    Това ми прозвуча като да си купиш микробус за личен автомобил защото като си купиш гардероб ще можеш да си го превозиш. Може веднъж в живота да ти се наложи но ще ти реши проблема. И не знам защо сте такива анти математици които не могат да си направят сметката че е много по-изгодно да заредиш веднъж като ти се наложи набързо зарядна станция, за да ти излезе по-евтино отколкото да караш на бензин, отколкото всеки път да зареждаш бензинът по-скъпо от тока. Зарядни има навсякъде ако тръгнеш спешно
  • #31
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Журналистите на хранилка продължават да извършват подвизи и чудеса, за да изкарат Тесла, която не рекламира при тях, за кучето на крайния квартал. Първо, не са включили в теста 2-та най-купувани модела, които са и най-икономични. След това са поискали услуга от Христос пророка, за да извършат чудо и да изкарат Модел Х по-икономичен от Модел S. Неслучайно независимата журналистика в ЮТюб е в такъв възход.
  • #30
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не, Мите, на антиелектриците им трябва нещо, което може да свърши 2, но 200, когато се наложи. Защото въпросното 200 винаги идва в един момент. Къщата ти може да я направиш с плоча 10см и ще си работи добре. Докато не я разлюлее земетресение. Та и с електричките е така. През повечето време са ОК, докато не стане нужда да тръгнеш без подготовка поради спешност. Тогава сЕди закачен на контакта и обяснявай как "по принцип караш 150км на седмица и 300км заряд ти стига за месец".
  • #29
    До 28 ( преди 5 месеца )
    Не ги разбираш ти тези работи. На антиелектриците които изминават по 150 км на седмица, задължително се необходими минимум 1 000 км с едно зареждане, въпреки че всяка седмица зареждат по 5 минути за 30 лв. бензин и имат гараж в който да се зареждат електромобил което ще им отнеме 10 секунди от времето. Въпреки това дори да им го подаряваш, 10 минути спиране като тръгнат на дълъг път е основният проблем да не приемат подаръка. Не могат да си позволят 10 минутно спиране на 500 км пътуване.
  • #28
    анонимен ( преди 5 месеца )
    За България която и да е с около 250/300 км ти върши работа. Освен ако не ходиш през седмица на море. Или си родом от дуранкулак/малко Търново.
fallback
Последни