Много шофьори не се осмеляват да купят електрическа кола, защото се притеснени, че тя не може да се справи с дълги пътувания. Германският автомобилен клуб ADAC проведе тестове, за да определи кои от моделите се справят най-добре в това отношение.
Изпитанията обаче са проведени по един по-различен начин - електромобилите се карат, докато остане 10% от капацитета на батерията им, след което следва 20-минутно бързо зареждане. По тази начин може да се определи кои EV са най-подходящи за дълги пътувания, тъй като изминават най-много километри с включено едно спиране.
По време на тестовете експертите от ADAC откриват, че обявените от производителите данни за бързо зареждане на практика не са точни. Тази информация има за цел да направи процеса на презареждане прозрачен, но не е вярна, тъй като отклоненията в стойностите понякога са огромни.
„Посочените стойности на зареждане се постигат само да ограничено време, тъй като мощността никога не е постоянна и варира през целия процес. Това си е чиста химия и се прави така от съображения за безопасност. Сред факторите, от които зависи това, са текущото състояние на акумулаторните клетки, външните температури и най-вече дали превозното средство има система за термоуправление“, посочват от ADAC.
В случая всички електромобили, участвали теста, са били зареждане на една и съща германска станция с висока мощност от 300 kW. В крайна сметка от ADAC са установили, че общ пробег от над 750 км (с 20-минутно време за зареждане) е напълно подходящ за пътуване на дълги разстояния, докато електромобилите с пробег между 600 и 750 са определени като „годни“. На противоположния край са разположение модели с по-малко от 400 км, които са „неподходящи“.
Както се вижда в класацията, Hyundai IONIQ 6 е електромобилът, който се представя най-добре в теста на ADAC. Версията със задно задвижване и 77,4 kWh батерия постига резултат от 931 километра; Сред големите му предимства на този модел е и неговата 800-волтова архитектура.
Въпреки че южнокорейският автомобил не е изминал най-много километри по първоначалния маршрут, той разкрива потенциала си за зареждане и без съмнение е моделът, който е изминал най-много километри по време на бързо зареждане - 429 допълнителни км, в сравнение с 326 за NIO ET5 Touring или 320 км за Polestar 2.
Как се представиха електромобилите в теста на ADAC (след модела е посочен общия пробег, а в скобите добавените километри след 20-минутно зареждане):
1. Hyundai IONIQ 6 2WD - 931 км (429 км)
2. Lucid Air Grand Touring AWD - 859 км (309 км)
3. BMW iX xDrive 50 - 835 км (282 км)
4. Mercedes EQS 450+ - 825 км (304 км)
5. Mercedes EQE SUV 350+ - 806 км (303 км)
6. Polestar 2 - 801 км (320 км)
7. NIO ET5 Touring - 792 км (326 км)
8. Hyundai IONIQ 5 2WD - 786 км (363 км)
9. Mercedes EQE 350+ - 783 км (303 км)
10. Hyundai IONIQ 6 4WD - 782 км (360 км)
11. Mercedes EQS 580 - 782 км (294 км)
12. BMW i7 xDrive60 - 780 км (289 км)
13. Tesla Model X Long Range - 763 км (287 км)
14 Volvo XC40 Recharge - 750 км (300 км)
15. Tesla Model S Long Range - 743 км (284 км)
16. BMW i5 eDrive40 - 743 км (290 км)
17. Hyundai IONIQ 5 4WD - 730 км (337 км)
18 BMW i4 iDrive40 721 км 277 км
19. VW ID.7 Pro - 711 км (274 км)
20. NIO ET5 - 701 км (220 км)
Експертите от ADAC посочват и моделите, които не са подходящи за дълги пътувания, тъй като техният пробег е под 400 км. Това са Dacia Spring (252 км), Mazda MX -30 EV (237 км) и Fiat 500e (233 км).