fallback

Кои са най-добрите електромобили за дълги пътувания?

Тестове на ADAC определиха моделите на ток, които изминават най-много километри с едно включено зареждане

Много шофьори не се осмеляват да купят електрическа кола, защото се притеснени, че тя не може да се справи с дълги пътувания. Германският автомобилен клуб ADAC проведе тестове, за да определи кои от моделите се справят най-добре в това отношение.

Изпитанията обаче са проведени по един по-различен начин - електромобилите се карат, докато остане 10% от капацитета на батерията им, след което следва 20-минутно бързо зареждане. По тази начин може да се определи кои EV са най-подходящи за дълги пътувания, тъй като изминават най-много километри с включено едно спиране.

По време на тестовете експертите от ADAC откриват, че обявените от производителите данни за бързо зареждане на практика не са точни. Тази информация има за цел да направи процеса на презареждане прозрачен, но не е вярна, тъй като отклоненията в стойностите понякога са огромни.

„Посочените стойности на зареждане се постигат само да ограничено време, тъй като мощността никога не е постоянна и варира през целия процес. Това си е чиста химия и се прави така от съображения за безопасност. Сред факторите, от които зависи това, са текущото състояние на акумулаторните клетки, външните температури и най-вече дали превозното средство има система за термоуправление“, посочват от ADAC.

В случая всички електромобили, участвали теста, са били зареждане на една и съща германска станция с висока мощност от 300 kW. В крайна сметка от ADAC са установили, че общ пробег от над 750 км (с 20-минутно време за зареждане) е напълно подходящ за пътуване на дълги разстояния, докато електромобилите с пробег между 600 и 750 са определени като „годни“. На противоположния край са разположение модели с по-малко от 400 км, които са „неподходящи“.

Както се вижда в класацията, Hyundai IONIQ 6 е електромобилът, който се представя най-добре в теста на ADAC. Версията със задно задвижване и 77,4 kWh батерия постига резултат от 931 километра; Сред големите му предимства на този модел е и неговата 800-волтова архитектура.

Въпреки че южнокорейският автомобил не е изминал най-много километри по първоначалния маршрут, той разкрива потенциала си за зареждане и без съмнение е моделът, който е изминал най-много километри по време на бързо зареждане - 429 допълнителни км, в сравнение с 326 за NIO ET5 Touring или 320 км за Polestar 2.

Как се представиха електромобилите в теста на ADAC (след модела е посочен общия пробег, а в скобите добавените километри след 20-минутно зареждане):

1. Hyundai IONIQ 6 2WD - 931 км (429 км)

2. Lucid Air Grand Touring AWD - 859 км (309 км)

3. BMW iX xDrive 50 - 835 км (282 км)

4. Mercedes EQS 450+ - 825 км (304 км)

5. Mercedes EQE SUV 350+ - 806 км (303 км)

6. Polestar 2 - 801 км (320 км)

7. NIO ET5 Touring - 792 км (326 км)

8. Hyundai IONIQ 5 2WD - 786 км (363 км)

9. Mercedes EQE 350+ - 783 км (303 км)

10. Hyundai IONIQ 6 4WD - 782 км (360 км)

11. Mercedes EQS 580 - 782 км (294 км)

12. BMW i7 xDrive60 - 780 км (289 км)

13. Tesla Model X Long Range - 763 км (287 км)

14 Volvo XC40 Recharge - 750 км (300 км)

15. Tesla Model S Long Range - 743 км (284 км)

16. BMW i5 eDrive40 - 743 км (290 км)

17. Hyundai IONIQ 5 4WD - 730 км (337 км)

18 BMW i4 iDrive40 721 км 277 км

19. VW ID.7 Pro - 711 км (274 км)

20. NIO ET5 - 701 км (220 км)

Експертите от ADAC посочват и моделите, които не са подходящи за дълги пътувания, тъй като техният пробег е под 400 км. Това са Dacia Spring (252 км), Mazda MX -30 EV (237 км) и Fiat 500e (233 км).

fallback
  • #27
    Страшно изчерпателно ( преди 4 месеца )
    Начална точка, крайна точка,денивилация, околна темература, средна скорост ... все неща, които влияят на разхода. Че то в Тубата в канала на "Eco driver" има по-изчерпателни тестове, от които става ясно, че най-добре е с Тойота хобрид :)Да Ви п....ам на експертите
  • #26
    До 22 ( преди 4 месеца )
    Ако си зарежда веднъж седмично в гаража, ще му отнема по 5 секунди и вместо 4000 км да му отнемат 133 минути за зареждане, както досега, ще му отнемат 133 секунди, което са 2 минути от времето му. Може да ги съкрати на една минута за половин година и 4000 км, ако зарежда веднъж на 2 седмици.Тоест за 1 минута от времето му и 120 лв ще зареди 4000 км които ще му стигнат за половин година. Ти за 120 лв и 1-2 минути колко километра ще заредиш? Или си от онези които минават по 4 000 км на ден?
  • #25
    До 22 ( преди 4 месеца )
    Хайде да видим дали можеш да смяташ за колко време изминаваш 4000 км? Сигурен съм че полученият резултат ще е в месеци. Например за госта който подолу пише че електромобилите не стават, защото 500 км пробег не му стигат, всяка седмица зарежда по 30 лв за 150 км и изминава 4000 км за 26 седмици. Това е повече от 6 месеца и 133 минути.
  • #24
    До 23 ( преди 4 месеца )
    На хората които са скарани с математиката изкарването на пари обикновено винаги изглежда случайно. Човек който не разбира от математика не може да изкара пари, колкото и да работи.
  • #23
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Дългите пътувания не се правят с кола, а с електричка си е планиране с план А,Б,Ц и т.н. за хора които няма с какво да се занимават и имат излишни пари в повечето случаи случайно изкарани!
  • #22
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    С един резервоар нафта над 1000 км.С 20 минутно зареждане ще напълня още четири пъти резервоара и още 4000 км.Това коя марка електромобил го може?
  • #21
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Купих си електричка.Добре,че не си продадох старата бензинова кола.Сега ползвам електричката като втора кола,само до работа и за из града.
  • #20
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Най добрият електрически автомобил е влакът.
  • #19
    Гост ( преди 4 месеца )
    След срива на продажбите на електрокари,следва платена статия за повишаване на интереса към електрокарите.
  • #18
    Гост ( преди 4 месеца )
    Електрокара е само за градско и до село.
fallback
Последни