На пръв поглед това на снимките може да ви заприлича на Koenigsegg Agera RS - един от най-редките и аристократични автомобили в света, произведен само в 25 екземпляра между 2015 и 2018 година. Но първият поглед лъже: това тук е нещо несравнимо по-рядко.
Името му е Koenigsegg Chimera и съществува в един-единствен екземпляр. На практика става дума за кръстоска между каросерията на Agera RS, двигателя от Jesko и т. нар. "симулирана" ръчна трансмисия от Koenigsegg CC850 - удивителната кола, с която шведите отдадоха почит на първия си сериен модел.
Chimera e създадена в една бройка за много специален клиент: президента на FIA Мохамед Бен Сулайем. Дубайският милиардер и бивш рали шампион е помолил специално Кристиян фон Кьонигсег да изпълни тази поръчка върху основата на личната му Agera RS, защото много харесал новата трансмисия. Ако се чудите защо просто не си е купил Jesko или CC850, простичкият отговор е, че Бен Сулайем вече притежава и двата автомобила. А и те не могат да се сравняват като колекционерска стойност с единствената по рода си Chimera.
Двигателят, както споменахме, е 5-литровият V8 от Jesko, който работи без маховик и съответно се развърта с чудовищно темпо. Ако заредите стандартен 95-октанов бензин, мощността е 1280 конски сили. Ако прибегнете към специалния Е85 с по-високо съдържание на етанол, конете скачат до 1600. Добавете към това факта, че Chimera е стотина килограма по-лека от Jesko.
Какво е усещането от Chimera на пистата - видеотест на Top Gear:
Трансмисията е 9-степенен автоматик, също като в Jesko, но върху него е монтирана 6-степенна ръчна трансмисия, която използва сензори и актуатори, за да симулира точната обратна връзка, която бихте получили от истинска "ръчка", и която ви дава възможност за ръчно превключване с лост, превключване с планките на волана или пълен автоматик.
Още снимки на уникалната Chimera вижте в ГАЛЕРИЯТА: