За много хора в България 4х4 задвижването не е каприз, а необходимост в ежедневието. За жалост обаче в последните години тенденцията е сериозните офроудъри да изчезват от европейския пазар, заменени от така наречените "паркетници", които не биха се справили в по-тежки ситуации извън пътя. Тук сме подбрали шест машини, които няма да се изложат извън асфалта, запазват относително достъпни цени (като за днешните условия) и, при подходящите грижи, могат да прослужат дълго дори на вторите и третите си собственици. Фокусирали сме се върху модели на възраст до 15 години. Съдейки по офертите на българския вторичен пазар, всяка от тях може да бъде придобита за доста под 15,000 евро - цената на базова нова малолитражка.
6 солидни машини за офроуд на достъпни цени (ГАЛЕРИЯ):
Вариаторът Lineatronic е надежден (като за CVT, разбира се), но все пак възможностите му са ограничени, а ремонтите са болезнено скъпи. Прилично изглеждащи бройки на десет години се предлагат у нас от 20,000 до 27,000 лева. Но трябва да сте много внимателни с избора на мотора: повечето оферти на пазара са за катастрофалния 2-литров боксерен дизел, който създава проблеми повече от всеки друг агрегат, използван някога от японците.
Двулитровият бензинов боксер със 150 коня мощност е далеч по-сигурен, но не особено динамичен. 2.5-литровият вариант върви много по-добре, но и харчи солидно. И двата агрегата имат склонност към маслен глад и прегряване на четвъртия цилиндър - следете внимателно нивото на маслото и антифриза.