IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Обмисляте покупка на нова кола? Побързайте!

От следващата година цените отново ще се увеличат, прогнозират експерти

Днес спокойно може да се, че евтини нови коли не съществуват. Намирането на автомобили с цена под 15 000 евро е като търсене на игла в купа сено, тъй като разходите за суровини, както и тези за части, са се увеличили. Разходите за труд също са скочили и това се отразява на крайната цена на продукта.


Opel


Разбира се, ако искате китайски електрически автомобил, вече ще трябва да платите повече поради наказателните тарифи, наложени от Европейския съюз. Но ако мислите да си купувате нова кола през следващите месеци, трябва да побързате, защото и европейските модели ще поскъпнат. И това се отнася за всички марки, в това число и „кралицата на евтините автомобили" - Dacia. А причина е регламентът CAFE (Clean Air For Europe, чист въздух за Европа), насърчаван от Европейския съюз.

В действителност тази наредба не е нова, тя се прилага повече от две десетилетия, но в последната си редакция границите на средните емисии на автомобилите бяха допълнително ограничени. И ако в момента ограничението е 118 гр/км, то след няколко месеца то ще падне до 94 гр/км. Тази стойност е фиксирана за всички марки, с изключение на производители на най-луксозни и ексклузивни превозни средства.

Който не успее да се справи с тези стойности, е изправен през огромни глоби - 95 евро за всеки грам отгоре на продаден автомобил през годината. Сумата е стряскаща и това принуждава марките да поставят хибридна технология във всички свои модели, дори и в най-малките, което беше немислимо до преди няколко години. Без това обаче няма как да бъдат покрити новите изисквания.

Всъщност Асоциацията на европейските производители (ACEA) вече е наясно, че един от нейните членове ще получи сериозна глоба, тъй като стойността на средните емисии на CO2 в ЕС през изминалата 2023 г. на неговите автомобили е надхвърлила позволените стойности и то сериозни. Производителите знаят всичко това и са принудени да вземат мерки, тоест да премахнат някои модели от гамата си и да поставят технологии като PHEV на автомобилите си. Това обаче прави малките автомобили непродаваеми, тъй като ще увеличи цената им.

Според някои източници новото поскъпване ще достигне до 20%, което означава, че много скоро Hyundai i10, например, ще струва колко i20 сега. И дните на градските автомобили ще бъдат преброени, като същото се отнася и за традиционните спортни коли с ДВГ. За да се добие по-ясна представа за мащаба на това решение се дава следния пример - за всяка продадена Toyota GR Yaris, японската марка ще трябва да продаде два plug-in хибрида, за да компенсира допълнителните емисии.


0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Настъпва масов с.кс . Забраняват старите коли , новите безбожно скъпи. Ще има революция .
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Смях в залата, или плащаш 2000 юро защото моделът вече е хибрид или 2000 защото не покрива критериите...
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    То аз затова взех Кашкая, като видях цената му е колкото новата Елантра....а за новите Тигуан, Спортидж и Тусон минават 100к бъдете сигурни.
  • #7
    28 rate up comment 8 rate down comment
    мъртвата европа ( преди 2 месеца )
    Европа и нейните елити подкрепяни от психо-еко-Консуматори я водят към сигурна смърт.Интересно защо в САЩ,Китай или Индия дори и в Русия такива извращения няма ?
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Лукса е освободен защото са си платили където трябва вероятно. Пък и те няма как да съществуват иначе чисто и просто - 0-100 за 3 секунди и 90гр./км. в едно изречение няма да стане, а някак лукс марките не продават скопени еко-контейнери на колела тъй като няма кой да ги купи.
  • #5
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    Чичо Кольо да ви каже, че предвижда, произведените през 2023та година автомобили ще са най-търсените втора употреба такива, дълги години напред!!! С нови технологии, но преди да са с инсталирани със звукови или каквито и да е ограничители на скоростта!!!!
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Винаги ще има алтернативи - изглежда ако е вярно горното - ренесанс за втората ръка.
  • #3
    14 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    "Първо защо най-луксозните са освободени?"Така е, може да са 0.1% от пазара, но не е правилно милиардерите или футболистчетата милионери, а у нас разни престъпници да са освободени щото решили да вземат Бентли или Ламбо примерно
  • #2
    21 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И някак здраво позира че този удар с такси за вредни емисии е към бедния човек насочен. Първо защо най-луксозните са освободени? И второ защо таксата е осреднена за цялата моделна гама - А3 1.0 плаща наравно с Q8RS
  • #1
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Всъщност 118 е доста стара стойност. 95 сега и ще падне на 93.5. И трябва да се радваме, защото когато падна на 100 се говореше че такста ще е прогресивна - всеки следващ грам ще е по-скъп от предишния.