IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всички нови коли в ЕС вече трябва да имат ограничител на скоростта

Системите ISA стават задължителни от 7 юли, без тях продажбата на нов автомобил е невъзможна

От 7 юли 2024 г. всички нови автомобили трябва да бъдат оборудвани със системи за интелигентно подпомагане на скоростта (ISA). Новата европейска директива има за цел да намали произшествията и е част от Регламент 2019/2044 на Европейската комисия, според който дори нерегистрирани превозни средства, които в момента се намират в дилърските центрове, трябва да бъдат оборудвани с тези ограничители на скоростта, за да може да бъдат продадени.


ограничения на скоростта


Законодателството на Европейската комисия, което влезе в сила на 6 юли 2022 г., има за цел да намали превишената скорост и да подобри пътната безопасност на целия континент. Ограничителите на скоростта или ISA са системи, предназначени да предотвратят превозните средства от превишаване на ограниченията на скоростта, катои това става или чрез предупреждение на водача, или чрез активно ограничаване на скоростта на превозното средство.

Въпреки тази радикална промяна в ЕС, Великобритания реши да не прилага регламента. Министерството на транспорта на Обединеното кралство (DfT) потвърди, че автомобилите във Великобритания няма да бъдат засегнати от новото решение. Регламентът обаче ще се прилага за превозни средства от Северна Ирландия, като се приведе в съответствие със стандартите на ЕС поради специфичните регулаторни обстоятелства след Брекзит.

От Министерството поясниха, че въпреки че тази конкретна мярка за безопасност не е приета във Великобритания в момента, изследванията за напредъка в транспортните технологии са постоянни. Целта е да се гарантира, че пътуването е безопасно и надеждно и че помага за намаляване на емисиите, което показва, че Обединеното кралство може да обмисли подобни технологии в бъдеще.

Въвеждането на системите ISA предизвика някои спорове, особено по отношение на потенциалното неудобство на предупредителните знаци за водачите. За да преодолеят този проблем, производителите имат четири опции за предупреждение на водачите, когато превишат ограничението на скоростта:

- леко натискане на крака на водача;

- автоматично намаляване на задвижващата мощност, което може да бъде отменено чрез натискане на педала;

- мигащи визуални сигнали, последвани от звукови сигнали, ако превишената скорост продължава;

- визуални знаци, последвани от вибрации на педала, чак до комбинирани сигнали, които се изключват, ако бъдат игнорирани.

Новият регламент е част от по-широка стратегия на ЕС за включване на модерни технологии за безопасност във всички нови превозни средства. За целта те трябва да бъдат снабдени и с още някои системи:

- автоматизирано аварийно спиране (AEB);

- помощ за поддържане на лентата;

- Усъвършенствани системи за предупреждение за разсейване на водача.

Тези технологии имат за цел да намалят човешката грешка, която е важен фактор при пътнотранспортни произшествия, и да осигурят по-безопасна среда за шофиране за всички участници в движението.

В бъдеще ЕС се готви да въведе допълнителни задължителни разпоредби в автомобилния сектор. Например, има планове за налагане на по-сложни системи за откриване на пешеходци и велосипедисти, за да се подобри градската безопасност.

В допълнение, стремежът към устойчивост на околната среда ще доведе до по-строги стандарти за емисии и по-голям акцент върху производството на електромобили и инфраструктурата, с цел значително намаляване на въглеродния отпечатък на транспортния сектор.


0 от 500
  • #1
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ако работи добре съм "за". С толкова радари ставам разноглед през цялото време да гледам километража, единствената ми глоба е от любимите на всички немски магистрали(108км/ч), ремонти на всеки 10 км, ту нямаш ограниченият, ту 100, ту 120...