fallback

Спирането на нови автомобили с ДВГ през 2035 г. ще бъде преразгледано

Победителият в евроизборите - Европейската народна партия, иска промяна

Европейската народна партия (ЕНП) - най-голямата законодателна група в Европейския парламент, иска да преосмисли спирането на новите автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035 г. Това беше обявено още преди изборите, а сега вече се подготвят и конкретни действия, съобщават медиите в Италия.

Първият трус, предвещаващ евентуална нова промяна, се случи преди година, когато Франс Тимерманс - един от алхитектите Зелената сделка, напусна Европейската комисия. Сега, след като ЕНП спечели най-големия дял от всички законодателни групи на изборите за Европейски парламент миналия месец (188 места от общо 720 депутати), нейното влияние в Асамблеята на ЕС е силно, а един от основните приоритети е „да се преразгледат правилата за намаляване на CO2 за нови автомобили и микробуси, за да се даде възможност за използване на алтернативни горива с нулеви емисии след 2035 г."

Самата забрана за продажба на нови автомобили с ДВГ след 2035 г. беше одобрена през миналата година. Европейската комисия обаче, подтикната от Германия, обеща да създаде законов път за продажба на нови автомобили, задвижвани единствено от „електронни горива“ (e-fuels). Това ще позволи на производителите да продължат да продават автомобили с двигатели с вътрешно горене, но от ново поколение, които ще работят със сертифицирани CO2 неутрални горива.

В проектодокумента не се уточнява как точно ще се ревизира политиката. Урсула фон дер Лайен, която принадлежи към групата на ЕНП, търси одобрението на мнозинството от депутатите в ЕС за втори мандат като председател на Европейската комисия и се нуждае от подкрепата на групата на ЕНП, за да осигури мнозинство.

Убеждаването на групи като социалистите и демократите, които се противопоставят на отслабването на европейските политики за борба с изменението на климата, няма да е лесно и много зависи от политическите баланси, които се установяват през последните седмици.

fallback
  • #28
    Турбо ( преди 5 месеца )
    Тесльо,пропускаш да си да пиеш Гинко Билобата.Започнах да чета Факти в края на 2020 година.
  • #27
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Тротинетка, загуби маса време да изчисляваш колко ще спести Турбо от безплатно зареждане на Тесла.Ама зареждачките били в София и Пловдив,пък Турбо живеел около Варна.Бил си имал гараж и щял да зарежда на нощна.Ама Турбо кара на дълго и ще има ток само за първите 200 километра.Турбо е на далавера само от разликата в цената на Тесла и дизелов пикап.С тази разлика може да кара над 300000 километра.Ама ти си ***,не пречиш.
  • #26
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Сега пак така - колко вдигала Тесла на права пишат, но никога не пишат на планински път Тесла какво прави. Защото радостта от ползването на автомобили е различна за различните хора. Не знам дали може да разбереш, но хората са различни и се радват на пътуването по различен начин.Някои искат да им е тихо и като нямат пари за Ролс Ройс, купуват електромобил. Други искат да чуват двигателя и си купуват дизелов джип или бензинов с голяма мощност, за трети е важен разхода и карат Дачия... Кеф да има..
  • #25
    Митгеястър ( преди 5 месеца )
    Митичен,не се оправдавай.Всички антиелектрици сме свидетели, как ти се опитваш да влияеш на мнението на хората каква кола да си купят.Няма нужда Турбо да ни цитира безкрайните ти дитирамби в полза на Тесла.Поне да печелеше нещо от рекламата,ти го правиш абсолютно безплатно като типичен сектант.
  • #24
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Не си ме разбрал правилно, защото в Уикипедия тия неща не ги пиша. Пише ги в книги... Миналия век електромобилите са имали години с 50% пазарен дял. И са изчезнали. Да не си мислиш, че Форд Модел Т или някои от другите автомобили, са имали проблег сравним със сегашния на ДВГ? 12-18 л. на 100 км. и резервоар 38 л. Сметни сам за колко километра е стигал. Ама пак са изчезнали електромобилите. Рекорда за скорост е държан от електромобил с дизайнер на име Порше.
  • #23
    СМОГ ( преди 5 месеца )
    21-век в градовете не могат да влизат гърнета. 21-век е задвижване ротор и статор, не допотопни кюмбетa. 21-век никой не копа мазут и пелети. Който си мисли че нефта е вечен, е време да слезе от Нета и да дойде на тази планета.
  • #22
    И ти ли ( преди 5 месеца )
    "анонимен ( преди 1 час )Много забавно е колко ,е лесно да накараш някакви еко лумпппени да вярват,че електрическите коли,че ще спасят планетата." И ти ли си вярваш че екологичността на електромобилите се увеличава и намалява с размера на субсидиите и затова вече електромобилите не са екологични като преди и не ги купуват? В момента в който станат по-евтини от ДВГ, мача е свирен и всички които са против зелената сделка ще карат електромобили и ще пеят и ще псуват ДВГ и зелените едновременно
  • #21
    До лудория ( преди 5 месеца )
    Доста трябва да си луд за да вярваш на това което си написал: "Според мен електромобилите с настоящата технология няма да прокопсат. Веднъж са пробвали преди век и не се е получило. Няма причина и сега да се получи." Нека проверим дали правилно съм те разбрал? Според тебе преди век електромобилите са се зареждали за 300 км пробег за 10 минути, батериите им са издържали 50 г и 3500 цикъла и е имало излишна възобновяема енергия от порядъка на 2 милиона киловата мощност само излишъка да зареждат?
  • #20
    До турбо ( преди 5 месеца )
    Кои опити? Онези от 2018 година Когато се опитвах да те накарам да отидеш в представителството на Тесла и да си купиш пикап? Дали те карах или смятахме разходи на несъществуващ електромобил който и да искаш не можеш да си купиш, камо ли пък аз да ти "продавам" или пък дето ти продавах онази баничарка С 500 км пробег и 15 минутно зареждане, която още не съществува, но ти не искаше да си купиш, дори на по-ниска цена? Защото и аз имам архиви Как си смени мнението от тогава и сега би си купил.
  • #19
    Турбо ( преди 5 месеца )
    Прочел съм грешно,бях в движение.А твоите опити да ми продадеш Тесла ги имам архивирани и няма как да ги изопача.
fallback
Последни