11,52 милиона – толкова коли Toyota и нейните дъщерни дружества са произвели през 2023 г., когато са пуснати десетки нови продукти. Въпреки че е най-натовареният производител на автомобили в бизнеса, японският гигант все още намира време да изследва не автомобилните области. Компанията неочаквано построи това, което твърди, че е първата в света каменна фурна, захранвана с водород.
Toyota обединява сили с японския производител на газови уреди Rinnai, за да изгради фурната за изложението Japan Mobility Show. Каменната пещ е била използвана за снабдяване на посетителите не само на прясно изпечени пици, но и на кроасани. Това се оказва успех, особено сред децата. Персоналът на Toyota и сега използва фурната за приготвяне на пици и кроасани през работния ден.
„Водородът има висока температура на горене. Докато гори, той се комбинира с кислорода, за да произведе пара, което прави ястията хрупкави отвън и сочни отвътре. Например, вземете неща като гъби и зеленчуци. Въпреки че тези съставки са склонни да изсъхват върху дърво или барбекю на дървени въглища, водородът се готви по-бързо, оставяйки ги пълни с влага и вкусни аромати", твърдят от компанията
Окуражени от успеха, който постигнаха с каменната фурна, захранвана с водород, в Toyota продължават да създават нови водородни печки. Така се ражда водородната решетка, която впоследствие се използва в различни моторни спортове, одобрени от Toyota. Малко след това работниците на фирмата построиха и камадо (специално барбекю с овална форма).
В същото време може да се каже, че усилията на компанията за производство на автомобили на водород са били неуспешни по отношение на продажбите, като Toyota дори признава това Mirai. Компанията обаче не се отказва от тази технология. Не само, че Mirai все още е на пазара, но седанът Crown се предлага в Япония с водородно задвижване. В допълнение, инженерите изследват двигатели с вътрешно горене, които изгарят водород, като работят върху прототипите GR Yaris H2 и GR Corolla H2.