Звучи като светотатство, но е факт - италианският производител Ferrari е подал патент за регистрацията на нов 6-цилиндров редови двигател с двойно турбо, работещ с водород. Това съобщава Autoguide, като публикува скици на проектирания от инженерите на компанията нов задвижващ агрегат.
Ако се вярва на публикуваните документи, конструкцията на двигателя е много сложна. Във Ferrari явно са пренебрегнали традиционните 6, 8 или 12-цилиндрови V-образни агрегати и са заложили на редови мотор. Той се захранва от редица помощни устройства и лежи в средата на автомобила с по един резервоар за водород от двете страни.
Компресорът е свързан към два междинни охладители. Следват турбини, които най-вероятно захранват електрически генератор, но в документа липсва подробно описание на системата. Възможно е това да е някаква 48-волтова хибридна система.
Все пак, има някои познати отличителни белези на Ferrari. Автомобилът явно е със задно задвижване. Трансмисията е разположена зад двигателя - между задните колела. Както е посочено в описанието, „двигателят с вътрешно горене е ориентиран вертикално, а задвижващият вал е разположен над цилиндрите." Тоест моторът е обърнат с главата надолу.
Освен това скицата показва два реда цилиндри, което донякъде противоречи на другите изображения с редови шестцилиндров двигател. Във всички останали отношения патентованият „водороден“ двигател е много подобен на „фирмения“ I6, обърнат с главата надолу.
Няма никаква информация дали в Маранело наистина работят върху модел, задвижван с двигател на водород. По-скоро това е само патент, чиито технологии евентуално след време може да бъдат използвани от Ferrari заради все по-строгите екологични изисквания. И така производителят ще има в гамата си един напълно „чист“ агрегат.
Друг е въпросът, дали това ще се хареса на феновете на марката, превърнала се в легенда именно заради чистокръвните си двигатели, предлагащи не само забележителна мощност, но и невероятен звук.