IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari патентова водороден мотор

Редовият двигател с 6 цилиндъра е обърнат надолу в автомобила

Звучи като светотатство, но е факт - италианският производител Ferrari е подал патент за регистрацията на нов 6-цилиндров редови двигател с двойно турбо, работещ с водород. Това съобщава Autoguide, като публикува скици на проектирания от инженерите на компанията нов задвижващ агрегат.


Ferrari патент


Ако се вярва на публикуваните документи, конструкцията на двигателя е много сложна. Във Ferrari явно са пренебрегнали традиционните 6, 8 или 12-цилиндрови V-образни агрегати и са заложили на редови мотор. Той се захранва от редица помощни устройства и лежи в средата на автомобила с по един резервоар за водород от двете страни.

Компресорът е свързан към два междинни охладители. Следват турбини, които най-вероятно захранват електрически генератор, но в документа липсва подробно описание на системата. Възможно е това да е някаква 48-волтова хибридна система.


Ferrari патент


Все пак, има някои познати отличителни белези на Ferrari. Автомобилът явно е със задно задвижване. Трансмисията е разположена зад двигателя - между задните колела. Както е посочено в описанието, „двигателят с вътрешно горене е ориентиран вертикално, а задвижващият вал е разположен над цилиндрите." Тоест моторът е обърнат с главата надолу.

Освен това скицата показва два реда цилиндри, което донякъде противоречи на другите изображения с редови шестцилиндров двигател. Във всички останали отношения патентованият „водороден“ двигател е много подобен на „фирмения“ I6, обърнат с главата надолу.


Ferrari патент


Няма никаква информация дали в Маранело наистина работят върху модел, задвижван с двигател на водород. По-скоро това е само патент, чиито технологии евентуално след време може да бъдат използвани от Ferrari заради все по-строгите екологични изисквания. И така производителят ще има в гамата си един напълно „чист“ агрегат.

Друг е въпросът, дали това ще се хареса на феновете на марката, превърнала се в легенда именно заради чистокръвните си двигатели, предлагащи не само забележителна мощност, но и невероятен звук.

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нева гона хепън. Но на редовия тойоткафил ще му се спука *** от кеф.
  • #2
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    1-ви, не не могат. Защото клиентите им, си ценят парите. Това че са дали толкова пари за тяхна кола, далеч не значи, че си берат парите от дърветата. Хората са прагматични и пресметливи. Такива могат да си позволт и Тесла за 100к да за всеки ден докато има далавери за ел. коли (паркиране, достъп и т.н). Но собственик на Мини или Тойота трябва да решава кое от двете! И ще вземе това, което има повече смисъл за него.
  • #1
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    От ferrari и porsche могат да правят каквото си искат, защото имат платежеспособни фенове. Цената на водорода вече гони 30 долара. Противно на очакванията вместо да пада, тя се качва с всяка изминала година. И ако това е проблем за собственик на toyota mirai и никой не ги иска дори когато ги раздават срещу 12 000 долара, то Това ще е най-малкият разход за едно Ферари и ще струва по-малко от смяната на гумите или маслото за година. Но собственика ще може да го кара в центъра на града.