fallback

Къде най-много собственици на EV искат да се върнат към ДВГ

На два от най-големите пазари в света желаещите нова промяна са близо половината

Преди няколко години производителите на автомобили започнаха да представят сложни планове за преобразуване на своите модели към електрически превозни средства. Някои дори поставиха крайни срокове за прекратяване на производството на автомобили с ДВГ. Оказа се обаче, че преходът към пълна електрификация се забавя, а част от потребителите, които са се сдобили с електромобили, вече съжаляват и искат да се върнат към ДВГ.

Глобално проучване на Mobility Consumer Pulse на McKinsey & Co. за 2024 г. посочи държавите, в които най-много собственици на EV искат отново да карат бензинови коли. Лидери по този показател са Австралия (49%) и САЩ (46%), като 29% от респондентите посочват като основна причина неадекватната инфраструктура за зареждане.

Според 35% публичната мрежа от зарядни станции все още не е достатъчно добра, а 34% от участниците в допитването смятат, че разходите за притежаване на електромобил все още са твърде високи. 32% от анкетираните пък са на мнение, че електромобилите оказват твърде голямо влияние върху начина им на шофиране при дълги пътувания.

Вероятност за преминаване обратно към ДВГ в отделните държави:

Австралия - 49%

САЩ - 46%

Бразилия - 38%

Китай - 28%

Германия - 24%

Норвегия - 18%

Франция - 18%

Италия - 15%

Япония - 13%

Най-странното в случая е, че Норвегия има по-висок процент на шофьори, обмислящи преминаване към ДВГ, в сравнение с Франция и Италия. Скандинавската държава е лидер по дял на електромобилите в света, като някои производители вече спират продажбите на модели с ДВГ на местния пазар.

Сред останалите причини да преминаване към ДВГ, посочени от собствениците, са невъзможност за зареждане у дома (24%), стрес от притесненията за зареждане (21%) и изискванията за мобилност при зареждане (16%). Само 13% от всички респонденти твърдят, че не им харесва шофирането на електромобил, като 18% от анкетираните в САЩ и 28% от тези в Германия твърдят, че искат да се насладят на кола с бензинов двигател.

Проучването също така разкрива защо производителите на автомобили изглеждат толкова разграничени един от друг в усилията си за преминаване към EV. Растежът и желанието за връщане назад не са еднакви в световен мащаб и някои пазари се преобразуват по-бързо от други, поставяйки производителите на автомобили в трудна позиция да се опитват да се погрижат за изключително различни нужди по целия свят.

fallback
  • #44
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 41 - Не всички плащаме бензина и нафтата на "държавни цени" ;) .. хе хе хеееее
  • #43
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Глупости в Австралия и САЩ продажбите на ЕВ растат за разлика от в Европа.Как ще растат продажбите ако хората не ги искат." - Ами правителството се стараее, да ги прави по-привлекателни. От опит ти казвам, че бих заменил нова S класа за Golf, ако означава да получа безплатен паркинг в ценътра, който е и често свободен, данъците ми са на нула, зареждането ми е почти на нула, застраховак и каско, също са брутално ниски. В момена Австралия е там, където беше повечето от Европа през 2018-19.
  • #42
    Памперс ( преди 4 месеца )
    Кой кара 1000 без да спира - няма такъв.Кой има кола която кара 1000 и харчи 4/100. - няма такава.Кой си прави домашен бензин/дизел - няма .. само ток имаш вкъщи.Кой обича да диша изгорели газове.Кой обича да му е шумно.Кой иска да сменя масло и ремонтира двигатели.Пълно е със зарядни. Повече са от бензиностанциите вече и повече ще стават. Стига паника и конспирации.Двигателите си заминаха вече сега е последни напъни.Сега да си купиш двигателна кола значи си много глупав и зад ...
  • #41
    До 40 ( преди 4 месеца )
    Пропусна да кажеш че за тези 400-500 км ще минеш минимум покрай 10-20 бързи зарядни станции на които за 5-6 минути "сипваш" нови 100км пробег. Вярно че няма да ти струват 2,50 като от домашния контакт на който си заредил преди да тръгнеш, а ще ти струват 12 лв колкото 4 литра бензин. Тези които имат автомобили които харчат по-малко от четири на 100 им излиза по-евтино да си карат бензин отколкото на ток по 1000 км и повече ежедневно всеки ден. А повечето шофьори се нуждаят от поне 1000 км дневно
  • #40
    До долния ( преди 4 месеца )
    Кое е измама една кола електричка от среден висок клас прави между 400-600км пробег на зареждане това значи София Варна без проблем. Кое му е малкото на това. Една малка електричка прави по 300км с едно зареждане напълно достатъчно за в града и предградията кое му е малкото.
  • #39
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Все повече хора започват да осъзнават за измамата наречена електрическо бъдеще в мобилността. Това е част от зелената сделка, която има за цел да редуцира населението на земята. Всъщност Клаус Шваб го е написал и дори не се крие това какво искат глобалистите. Не е теория на конспирацията, а реално нещо.
  • #38
    Факт ( преди 4 месеца )
    Глупости в Австралия и САЩ продажбите на ЕВ растат за разлика от в Европа.Как ще растат продажбите ако хората не ги искат.
  • #37
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Купих си електричка и останах силно разочарован.Добре,че не си продадох старата кола.Сега ползвам електричката като втора кола за в града.
  • #36
    Номер 5 ( преди 4 месеца )
    Карам електричкаНямам дизелСпрете да пишете глупостиИзлезте от закостенелите си възгледи
  • #35
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    Като чете човек коментарите, остава с впечатление че 80% карат електрички. А в реалността обаче ги пише една митично бустерирана тротинетка, която кара канцерогенен дизел. Жалка картинка.
fallback
Последни