fallback

Къде най-много собственици на EV искат да се върнат към ДВГ

На два от най-големите пазари в света желаещите нова промяна са близо половината

Преди няколко години производителите на автомобили започнаха да представят сложни планове за преобразуване на своите модели към електрически превозни средства. Някои дори поставиха крайни срокове за прекратяване на производството на автомобили с ДВГ. Оказа се обаче, че преходът към пълна електрификация се забавя, а част от потребителите, които са се сдобили с електромобили, вече съжаляват и искат да се върнат към ДВГ.

Глобално проучване на Mobility Consumer Pulse на McKinsey & Co. за 2024 г. посочи държавите, в които най-много собственици на EV искат отново да карат бензинови коли. Лидери по този показател са Австралия (49%) и САЩ (46%), като 29% от респондентите посочват като основна причина неадекватната инфраструктура за зареждане.

Според 35% публичната мрежа от зарядни станции все още не е достатъчно добра, а 34% от участниците в допитването смятат, че разходите за притежаване на електромобил все още са твърде високи. 32% от анкетираните пък са на мнение, че електромобилите оказват твърде голямо влияние върху начина им на шофиране при дълги пътувания.

Вероятност за преминаване обратно към ДВГ в отделните държави:

Австралия - 49%

САЩ - 46%

Бразилия - 38%

Китай - 28%

Германия - 24%

Норвегия - 18%

Франция - 18%

Италия - 15%

Япония - 13%

Най-странното в случая е, че Норвегия има по-висок процент на шофьори, обмислящи преминаване към ДВГ, в сравнение с Франция и Италия. Скандинавската държава е лидер по дял на електромобилите в света, като някои производители вече спират продажбите на модели с ДВГ на местния пазар.

Сред останалите причини да преминаване към ДВГ, посочени от собствениците, са невъзможност за зареждане у дома (24%), стрес от притесненията за зареждане (21%) и изискванията за мобилност при зареждане (16%). Само 13% от всички респонденти твърдят, че не им харесва шофирането на електромобил, като 18% от анкетираните в САЩ и 28% от тези в Германия твърдят, че искат да се насладят на кола с бензинов двигател.

Проучването също така разкрива защо производителите на автомобили изглеждат толкова разграничени един от друг в усилията си за преминаване към EV. Растежът и желанието за връщане назад не са еднакви в световен мащаб и някои пазари се преобразуват по-бързо от други, поставяйки производителите на автомобили в трудна позиция да се опитват да се погрижат за изключително различни нужди по целия свят.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 6 - По проблемите не се работи така, какво вярват повечето хора. Дават пари ня някои институти и дебят, ако някой стартъп измисли нещо, че да го купят или поне да инвестират, но това, да вземат 200 души и да им кажат "В следващите 5 години работите над това, това и това!" няма ... Ако имаше, щяхме да сме не на Марс, ами да летим към други звездни системи вече, ама пуста алчност. Пари само на сигурно дават.
  • #13
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Абе не виждате ли, че основната причина, която се откроява е липсата на достатъчно зарядни станции, нещо за което съм писал тук много пъти." - И сега какво? Медал да ти дам, че си губиш времето ли? Разкарай се!
  • #12
    Anonimous ( преди 4 месеца )
    Токът е примамливо, измамно и ...непредсказуемо нещо, абе несигурна работа. Тия коли треа се карат с азбестов костюм, диелектрично килимче под за*ника и гумени боти и задължително с ПП-система на тавана и 6 пожарогасителя в багажника.
  • #11
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Абе не виждате ли, че основната причина, която се откроява е липсата на достатъчно зарядни станции, нещо за което съм писал тук много пъти. Производителите сложиха каруцата пред магарето, вместо първо да изградят адекватна инфраструктура за зареждане и тогава да продават електрички , те и двете неща стартираха едновременно, но ифраструктурата се изгражда с много бавни темпове, За това на една зарядна станция чакат по 4-5 коли и дакото заредиш минали 3 часа.
  • #10
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ето ви още една статистика: 100% от собствениците на bz4x искат да се върнат на ДВГ. Това значи ли, че електромобилите са скапани? Не, означава, че на Тойотка са. Затова трябва да се чете между редовете. Тесла представлява пт 10-60% от продажбите, според пазара. Съответно, няма как 100% от пазара да е доволен. В Австралия и Тайланд, например, BYD продават доста добре, а техните модели са доста проблемни. Няма как там да няма недоволни.
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "поставяйки производителите на автомобили в трудна позиция да се опитват да се погрижат за изключително различни нужди по целия свят." - Ами да, време е! Писна ми това с "само 19% от потребителите и клеинтите ни сикат този модел, затова го закриваме ..." - Нищо, че 19% са понякога милиони хора.
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 5 - Ако се вярва на статистиката от статията и твоето твърдение, то излиза, че едва ли познаваш много хора, които карат електрически коли.
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Изчакайте в Калифорния, да вкарат такстата то 30 цента на миля. Тъй като повечето електрички са в Калифорния, сигурно ще скочи на 90% желанието, да се върнат мкъм ДВГ.
  • #6
    До 5 ( преди 4 месеца )
    То 10 години ви чакаме, ама нещо не се случва и според мен основните проблеми остават нерешени, дори не съм сигурен дали се работи по тях и основно се разчита едва ли не да те задължат да караш такава кола.
  • #5
    Само в статиите на А ( преди 4 месеца )
    Не познавам нито един който иска да се върне да кара пърделник след като се е качил в кола на ток. Всички статии по темата са пълна глупост.Пишат се от хора каращи Шкода дизел, четат се от хора каращи Дачиа на газ. Цъкат с език.. викат си Ей, добре че съм с хубава западна кола . Няма как новата технология да не се сблъска с проблеми с въвеждането, но е неизбежно да стане основна. Върви по-добре и не цапа там където живеем. По ефективна е електрическата кола и вречето ще го докаже.
fallback
Последни