Хомологационните автомобили са се превърнали в нещо като умираща порода днес. Отчасти, защото организаторите на състезания не изискват точни улични версии. Но също и поради търсенето на все по-високи печалби от производителите, за които се загуби смисъл да правят няколко бройки.
Някога хомологационните коли изникваха от всички краища на земното кълбо. В тази статия ще се съсредоточим само върху най-яките модели.
10 уникални коли, слезли директно от пистата (ГАЛЕРИЯ):
Peugeot 205 GTi е един от най-обичаните хотхечове в Европа. Достатъчно бърз и с превъзходно балансирано шаси. Тй показа, че можете да се забавлявате много в кола, предназначена за градско шофиране. GTi обаче не беше най-добрата версия на малкия хечбек. Дори не е близо. Това беше 205 Turbo 16 — луда специална хомологация, предназначена да се справи с всички онези свръхмощни рали автомобили от група B от 80-те години.
Рали автомобилът 205 Turbo 16 беше много успешен, спечелвайки 16 WRC състезания от 26-те, в които участва. Тук обаче ще се съсредоточим върху шосейната версия, която е тясно свързана с успешния рали автомобил. Подобно на повечето хечбеци от група B, T16 е спортен автомобил със средно разположен двигател и AWD за отличен баланс и странично сцепление.
Самият двигател беше 1,8-литров четирицилиндров агрегат с турбокомпресор и мощност 200 к.с. Това беше малко за съперниците му, но все пак достатъчно за спринт до 100 км/ч за 6 секунди. И все пак, връхната точка на 205 T16 беше неговото окачване, което, по истински френски начин, беше гладко по обществените пътища, но никога не нарушаваше управлението. Всъщност 205 T16 си остава един от най-добре управляваните хотхечове, въпреки че малцина могат да му се насладят, тъй като Peugeot направи само 219 екземпляра.