Хомологационните автомобили са се превърнали в нещо като умираща порода днес. Отчасти, защото организаторите на състезания не изискват точни улични версии. Но също и поради търсенето на все по-високи печалби от производителите, за които се загуби смисъл да правят няколко бройки.
Някога хомологационните коли изникваха от всички краища на земното кълбо. В тази статия ще се съсредоточим само върху най-яките модели.
10 уникални коли, слезли директно от пистата (ГАЛЕРИЯ):
Subaru не беше непознат в производството на отлични машини в категорията.Нещо повече, нейните популярни рали спортни коли Impreza WRX STI винаги са били доста специални благодарение на боксерни двигатели с турбокомпресор и усъвършаните AWD системи.
Автомобилът, която се доближи най-много до състезателните на Subaru, беше Impreza 22B STI . Купе с широка каросерия, което изглежда по същия начин като рали колата на Колин Макрий. Проектиран да отпразнува третата титла на Subaru при производителя в Световния рали шампионат и 40-ата годишнина на марката, 22B STI е всичко друго, но не и обикновена Impreza. Subaru направи само 424 екземпляра от това купе, така че то заема доста специално място в историята на марката.
Този звяр разполага с 2,2-литров EJ22 агрегат с турбокомпресор, един от най-надеждните JDM двигатели, създавани някога. Тук произвежда 276 к.с., но това е само поради джентълменското споразумение на Япония всички нови автомобили да не са по-мощни от тази цифра през 90-те години. Все пак, това беше повече от достатъчно за време от 4,5 секунди до стотака и и максимална скорост от 232 км/час. Не е лошо за автомобил от 1998 г. с петстепенна механична трансмисия!
И все пак, 22B STI не беше само за права линия, осигурявайки изключително сцепление в завоите. Освен това ви позволява да шофирате като рали ас, за да се справите с по-тесни завои. Системата AWD се грижи за сцеплението при ускорение.