Хомологационните автомобили са се превърнали в нещо като умираща порода днес. Отчасти, защото организаторите на състезания не изискват точни улични версии. Но също и поради търсенето на все по-високи печалби от производителите, за които се загуби смисъл да правят няколко бройки.
Някога хомологационните коли изникваха от всички краища на земното кълбо. В тази статия ще се съсредоточим само върху най-яките модели.
10 уникални коли, слезли директно от пистата (ГАЛЕРИЯ):
Nissan искаше част от лудостта на GT състезанията през 90-те години. Въпреки това, за разлика от немските си конкуренти, японската марка се съсредоточи основно върху “24 часа на Льо Ман“. Там организаторите изискваха да бъде направена само една улична единица, за да може производителят да се състезава. Тъй като Nissan не продаваше изключително скъпи хиперавтомобили на клиентите, той построи единствения необходим пример. Така че, да, това е толкова рядко, колкото е възможно. Както се очакваше, само няколко души в Nissan някога са карали R390 GT1, въпреки че той се появява на автомобилни изложения като Villa d'Este.
Нисък и широк, със страхотен фокус върху аеродинамиката, R390 GT1 изглежда почти подобно на състезателната кола. Освен това, той разполага със същия 3,5-литров туин-турбо V8 мотор с 550 к.с., свързан с шестстепенна скоростна кутия., която изпраща мощността към задните колела. Стотака това бижу стига стотака под 4 секунди, а максималната скорост от 352 км/ч вероятно е още по-впечатляваща. И тъй като тежи само 1100 кила паунда и има твърдо шаси, разработено от инженерите на Nissan, трябва да е фантастично за шофиране. Все пак можем само да спекулираме, тъй като шеnа хора са го карали!