Това не е поредното производно на Bugatti Chiron, въпреки че на външен вид доста прилича на хиперколата с W16 двигател. Този автомобил е новият флагман на Bugatti, казва се Tourbillon и има хибридно задвижване с V16 мотор, като съвкупната мощност е 1800 к.с.
Досегашните сведения се оказаха верни - двигателят е 8,3-литров, който се развърта до 9500 об/мин и произвежда 1000 к.с. без никакви турбокомпресори. Атмосферният мотор е разработен с помощта на Cosworth и тежи само 251 кг, въпреки че е значително по-голям от W16, който заменя. Има максимален въртящ момент от 900 Нм и е част от хибридна задвижваща система.
На предната ос на новата хиперкола има два електромотора, а третият е разположен отзад, за да помага за въртенето на задните колела. Трите мотора се захранват от централно разположена батерия с 25 кВт/ч и добавят 800 к.с. Комбинираната мощност 1800 к.с. се постига при условие, че специално изработените гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 имат достатъчно сцепление.
Tourbillon ускорява от 0 до 100 км/ч за 2 секунди, а до 200 км/ч - за 5 секунди. Границата от 300 км/ч се достига за 10 секунди, а максималната скорост е 380 км/ч, които се постигат за по-малко от 25 секунди. Има и специален Speed Key, чието активиране държи огромното си задно крило сведено надолу, докато скоростта се изкачва до 445 км/ч.
Най-новото Bugatti не губи нищо, превръщайки се в хибрид, освен малко тегло. Въпреки батерията и електрическите мотори, от Bugatti твърдят, че Tourbillon е по-лек от Chiron. Може също така да се движи из града, без да използва V16 двигателя, като пробегът само на електричество е 60 км. Максималната скорост само на ток не се споменава, както и времето за зареждане, но се знае, че хиперколата има 800-волтова система, разработена от Rimac.
Ценителите на часовници ще разпознаят „турбийон“ като механични битове, използвани във висококачествени часовници за повишаване на точността. Bugatti вижда своя Tourbillon като голямо, вечно произведение на механично съвършенство. Това става ясно, когато отворите електрически задвижваните двустранни врати, за да видите зашеметяващия аналогов интериор. Три големи циферблата, прикрепени към волана, показват всичко - от скорост до обороти на двигателя, количество гориво, температура на двигателя и др. Не се вижда екран.
Измервателите са проектирани и изработени от производителите на часовници на Switch и са постоянно фиксирани към кормилната колона, така че да остават неподвижни, докато се върти волана. На централната конзола ще откриете набор от алуминиеви превключватели, въртящи се циферблати и един кристален лост, който стартира V16. В горната част на централната конзола има скрит цифров екран. При команда той ще се завърти нагоре и ще даде на водача достъп до Apple CarPlay, наред с други неща.
Що се отнася до дизайна, няма как да го сбъркаме с Bugatti. Екстериорът в стил Chiron включва специален дифузьор, който започва точно зад пътническата кабина, практически скрит от погледа. Вентилационни отвори под фаровете помагат за насочване на въздух към големите странични всмукателни отвори. Подковообразната решетка подава въздух към радиаторите, като същевременно увеличава притискащата сила. Активното задно крило може да се разгъне нагоре, за да служи като въздушна спирачка. И всичко това се движи върху изцяло ново многораменно окачване, което е с 45 процента по-леко в сравнение с Chiron.
Колата е представена сега, но нейното производство ще стартира през 2026 г., когато ще бъдат доставени първите 250 бройки. Цените на Tourbillon започват от 3,6 млн евро.
Още снимки на новия флагман на Bugatti - вижте в галерията: