IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Fisker подаде молба за фалит

Производителят на електромобили не можа да си осигури финансиране

Американският производител на електромобили Fisker подаде молба за обявяване на банкрут, след като преговорите му с други компании за намирането на инвестиции завършиха без успех. Подаването на подобно искане ще защити компанията от нейните кредитори, докато не бъде изработен план за изплащане на задълженията.


Fisker Ocean


Производителят на електромобили поиска фалит, след като по-рано обяви по-слаби от очакваните печалби и планира да съкрати 15% от служителите си. Още през февруари от компанията заявиха, че тя трудно ще продължи да функционира, ако не се осигури допълнително финансиране.

Месец по-късно Fisker съобщи, че са осигурени 150 млн. долара като заем, но получаването им ще зависи от намирането на инвестиция от неидентифициран автомобилен производител. В крайна сметка обаче преговорите пропаднаха и до сделка не се стигна.

Фалитът на американската компания идва в момент, в който производителите на EV се борят да се адаптират към забавящите се продажби в САЩ и Европа и намаляващото потребителско търсене. Въпреки че интересът към електромобилите остава силен, близо 60% от глобалните продажби на електромобили през 2024 г. ще бъдат в Китай, прогнозира Bloomberg.

Fisker се бори с производствени проблеми и технически проблеми и миналата година намали насоките си за производство. Компанията следва други стартъп производители на електромобили, които обявиха в несъстоятелност. Това са Lordstown Motors и Proterra подадоха молба за банкрут миналата година.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    thesameman ( преди 4 месеца )
    Лусид са може би е най-добрият електромобил на пазара,а Ривиън най-добрият офроуд. Жалко за Фискър, дизайна беше много добър, имаш готини идеи, но явно на този човек му липсва винаги нещо, освен късмет, за да успее.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 4 месеца )
    От гледна точка на технологии Rivian и Lucid са ОК, но и двете компании продават прекалено малко автомобили, за да имат positive cash flow от дейността. В автомобилния бизнес количеството продавани автомобили е от значение. Разбира се, има и изключение, като Ферари, но там маржа на автомобил е над 100к евро. Мисля, че е твърде вероятно и двете компании да фалират в обозримо бъдеще. Особено Lucid, които са с единия крак в производството по несъстоятелност
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    без ДВГ от 2025та година! :) дизела умрЕ! и други заглавия от секция фантастика. И други ще ги последват тия.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тези имаха сносна кола, но в днешно време трябва да продаваш големи количества,
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нио бяха закъсали, но след като представиха по-достъпни модели и започнаха да се отказват от смяната на батерии, продажбите им скочиха доста. Може би имат шанс, пък и са китайци - все ще се намери някой да инвестира, пък било и само заради патриотични чувства.
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Разликата с Фискар е голяма. Ривиан имат добра технология на всички фронтове, клиентите им са много доволни и произвеждат бусове. Скоро пускат 2 нови модела, които бяха посрещнати много добре от публиката. Лусид също имат добра технология - най-добрата досега ефикасност при разполагането на оборудването, както и добри двигатели, които дори Хюндай лицензира наскоро. Освен това арабите са инвестирали доста. Фискар нямаше нищо да предложи.
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Другите двама кандидати за фалит, брандирани от медиите като убийци на Тесла, са Rivian и Lucid. И двете компании са на червено от години и ситуацията не се подобрява. Китайската Nio също е такъв кандидат.
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Напълно нормално развитие на нещата. В началото на 20-ти век, малко след появата на ДВГ, се случва същото - десетки фирми се опитват да забогатеят от новата тенденция, но оцеляват малцина. Те също са работили с инвестиции от богати индустриалци, или пък са си залагали къщата и са разпродавали всичко, за са произведат първара си бройка. Нищо не се е променило оттогава.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    1 ( преди 4 месеца )
    А минуси Ок, ок ... кейнезианци загубени!
  • #1
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Съвременната икономик е шашава - да си на кредити и на пари от инвеститорите, за д аможе, да си на загуба по 20 години и след това, най-нагло да заявиш, че няма да плащаш дивиденти ...