fallback

Митата върху китайски коли ще ударят сериозно... BMW

Причината е, че електрическият MINI Cooper се произвежда в азиатската държава

Решението на ЕС да наложи мита на произведените в Китай електрически превозни средства ще повлияе сериозно на производствените планове на BMW Group, съобщава Reuters. Причината е, че нови електромобили на MINI се произвеждат в азиатската държава, а те попадат в категорията с най-големи тарифи - 38,1%. Това представлява сериозно предизвикателство за продажбата на тези модели на европейските пазари.

През септември миналата година BMW Group обяви плановете си да произвежда чисто електрически модели от следващо поколение MINI в Китай. Това производство се извършва чрез Beam Automotive - съвместно предприятие на BMW и Great Wall Motors. Това съоръжение е направено с цел да бъде първата и основна производствена база за новото електрическо MINI, което подчертава стратегическата промяна на BMW към използване на производствените възможности на Китай за глобалния пазар.

Електрическата гама на MINI включва Cooper с 3 врати, както и компактен кросоувър, които трябва да се произвеждат именно във фабриката Beam Automotive. Те са предназначени както за китайския, така и за международния пазар. Налагането на мито в размер на 38,1% на произведени в Китай коли обаче е сериозна пречка пред BMW Group, тъй като ще увеличи значително цените на електрическите MINI-та. И те ще отстъпват сериозно на конкурентите си в Европа.

В същото време баварците са инвестирали сериозно в съвместното предприятие Beam Automotive и производствената инфраструктура в Китай, като очакват електрическите коли да се търсят както на местния пазар, така и в чужбина. Решението на ЕС ще принуди BMW да преразгледа ценовата си стратегия, потенциално намалявайки маржовете на печалба. Това също може да доведе до по-ниски обеми на продажби, ако увеличените разходи откажат клиентите.

Увеличението на митата ще засегне и модел на BMW, който се произвежда в Китай и се изнася за Европа. Това е кросоувърът iX3, който се сглобява от съвместното предприятие BMW Brilliance Automotive. То обаче попада в списъка на китайските производители, които сътрудничат на разследването на ЕС, а за тях митата ще бъдат в размер на 17,4-21%.

fallback
  • #3
    Бай Пешо ( преди 5 месеца )
    Голяма грешка! Митото върху китайските автомобили ще доведе до масова икономическа инвазия от китайски инвеститори. Ще се изкупят всички западни марки от китайци. След 20 години китайските инвеститори и икономически интереси ще диктуват политиката в ЕС . В Европа е пълно с недалновидни администрации.
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Доста евро пей дал ски скъпи скрапове се произвеждат в поднебесната или са свързани доста тясно с нея,така,че гледаме поредния политически цирк и бързото рязане на клона на който седи "златния" милиард който ще падне в най-голямата *** и ще се превърнат в "златен" ла.,,,йн,,,,ян см.,.--..рад
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Една грозна кола по малко!
fallback
Последни