IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-после пораснал: Тестваме новия Countryman SE

Най-мощното и най-голямо MINI в историята е със задвижване на четирите колела, но без емисии

Едва ли има по-изумителна история в автомобилния спорт от тази на оригиналното, класическо Mini. Една кола, която беше създадена да бъде икономична и евтина, и вместо това неочаквано се оказа рали сензацията на 60-те години, с множество победи в състезания като Рали Монте Карло.
  
    
Вижте ВИДЕО от теста ни на MINI Countryman SE:

  
     
Онази кола печелеше срещу конкурентите с тегло - малко над 600 кг. Сега се срещаме с последната издънка на това семейство, която тежи три пъти и половина колкото шампиона от 60-те. Но по някакъв удивителен начин успява да запази нещо от духа на оригиналната кола.

Въпросната издънка е, разбира се, новото MINI Countyman. Вече ви показахме най-мощната бензинова версия на третото поколение. Сега е ред и на първия кросоувър на марката с електрическо задвижване.
  
    
MINI Countryman SE, 2024, тест драйв, Португалия
   
     
Той е в два варианта. Базовият Countyman E е с един електромотор - което значи само предно предаване - с 204 коня мощност и с между 420 и 460 километра пробег с едно зареждане. Но това, което тестваме ние, е по-сериозната версия на ток: Countyman SE. Тук електромоторите са два, което в комбинация с 65-киловатчасовата батерия качва общото тегло до 2075 килограма - абсолютен рекорд за тази марка.
  
     
MINI Countryman SE, 2024, тест драйв, Португалия
    
    
Има обаче цели две причини, поради които можем да простим свръхтеглото.

Едната е, че Countyman SЕ е най-мощното MINI в историята: 313 конски сили от двата електромотора. Разделено на масата, това е значително повече от колата, която даде на Пади Хопкърк историческата първа титла в Монако през 1964.
  
    
MINI Countryman SE, 2024, тест драйв, Португалия
   
      
Освен това, както вече подчертахме за бензиновото John Cooper Works, новото поколение е с изцяло преработени окачване и волан. Те правят колата толкова директна и пъргава, че тя се усеща значително по-лека, отколкото е в действителност.

Окачването е по-скоро твърдо, но не чак некомфортно. Все пак напречните неравности по пътя се усещат осезаемо.
   
    
MINI Countryman SE, 2024, тест драйв, Португалия
  
       
Второто основание да не се сърдим за двата тона тегло е, че в замяна получавате най-практичния Countyman до момента. Той е пораснал до 4.43 метра на дължина, с почти 2.70 метра междуосие. Преведено на нормален език, това значи, че на задната седалка вече спокойно и удобно могат да се возят и възрастни кола. Багажникът побира 460 литра, повече от който и да е класически семеен хечбек. В добавка към това под дъното му има и отделение за кабелите за зареждане.
  
     
MINI Countryman SE, 2024, тест драйв, Португалия
  
      
Разбира се, електрическата версия трябва да намери място и за батерията - в случая тя е под пода на автомобила, а самият под е малко по-високо, отколкото в бензиновия Countyman. Но разликата не е съществена. Всъщност отначало дори не я забелязахме.
  
     
MINI Countryman SE, 2024, тест драйв, Португалия
   
    
Новият Countyman е много близък роднина на BMW iX1 и iX2. Но се усеща малко по-пъргав и енергичен от тях. Динамиката е малко по-добра при бензиновия JCW, но електрическата версия компенсира със светкавичното ускорение от място. Освен това и тя никак не е бавна - 5.6 секунди от 0 до 100 км/ч, само с две десети под резултата на John Cooper Works.
   
   
MINI Countryman SE, 2024, тест драйв, Португалия
   
     
Цената за допълнителите сто коня и задвижването на четирите колела е малко по-малък пробег, отколкото при базовия Countyman E - между 400 и 430 километра, според WLTP тестовете. Не можем да го потвърдим категорично - на международния тест в Португалия борд компютърът показваше оставащ пробег на база шофирането на поредица автомобилни журналисти преди нас, а автомобилните журналисти не са от най-икономичните същества на пътя. Но ако съдим по близкото BMW iX1, можете да разчитате на около 350 км извън града, и даже да надхвърлите 450 км в него.

Бързото зареждане тук е до 130 киловата, при което можете да вдигнете заряда от 10 до 80 процента за 29 минути.
  
    
MINI Countryman SE, 2024, тест драйв, Португалия
   
     
Следващото нещо, което радикално се е променило, е интериорът. Таблото вече е тапицирано с два слоя плат, под които има инсталиран прожектор, добавящ светлинни шарки нощем. Всичко това е чудесно, но не мога да се отърва от мисълта какво бихте правили с тази тапицерия, когато любимото същество излее едно капучино върху нея. От MINI уверяват, че няма проблеми с почистването, но някак си не посмяхме да тестваме това твърдение на практика.
   
   
MINI Countryman SE, 2024, тест драйв, Португалия
  
    
Интериорът е фокусиран около централния дисплей - първия OLED екран с кръгла форма и такива размери, инсталиран в автомобил. Или поне така казват от MINI.

Този дисплей изглежда наистина ефектно, различните видове графики са впечатляващи, макар и невинаги много четивни. Но управлението на менютата и подменютата в никакъв случай не е лесно и интуитивно.
   
    
MINI Countryman SE, 2024, тест драйв, Португалия
  
      
От друга страна, това е проблем на първите няколко часа ползване. След това ще свикнете и няма да ви прави впечатление. В теста на JCW вече ви разказахме за различните "MINI Modes" в информационната система - някои са добре измислени, други са комични, но и това е част от чара на марката.
   
    
MINI Countryman SE, 2024, тест драйв, Португалия
  
     
В заключение остана само да ви споменем и цената. Противно на очакванията, тя не е радикално по-различна от тази на бензиновите, или на дизеловия вариант. Обикновеният електрически Countyman E започва от 94 500 лева - само с около хилядарка повече от по-слабия като конски сили дизел. Върховият Countyman SE е чувствително по-скъп с неговите 106,000 лева - но все пак е напълно в категорията на бензиновия John Cooper Works.
   
    
MINI Countryman SE, 2024, тест драйв, Португалия
   
     
Естествено, всички тези числа са шокиращо по-големи от цените на първия Countyman отпреди петнайсет години. Но светът се промени оттогава, а и, строго погледнато, това тук ви дава значително повече в замяна на парите ви. Всъщност този SE е един от най-добрите електромобили в своя сегмент. И все пак, въпреки размерите и килограмите, е успял да запази жива онази най-вълшебна черта на едно MINI: да ви кара да очаквате с нетърпение следващия завой.
  
    
Още снимки от теста на MINI Countryman SE вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
    

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до 1 ( преди 2 седмици )
    Може и да е така. А може просто вашето естетическо чувство да е на класически текезесар
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    НАй-после ( преди 2 седмици )
    Най-после поредния пълен *** на немската автомобилна ...
  • #6
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 2 седмици )
    Разликата е там че у слънчев ден аз на тия преносими го виждам а ти на стъклото твоя не.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    На това му се казва изпипана дизайнерска грозотия. Всеки един детайл по колата сам по себе си изглежда добре. Но всичките взети заедно са зле. За това наистина си трябва талант.
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тази кола както и DS уж се водят премиуми а head up дисплея е като на кола от преди 10 години, дори на моят Нисан проекцията е на стъклото!
  • #3
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До 1 ( преди 2 седмици )
    Те такива кръчмарски пияници, като теб фалират всичко живо, но само такива като теб са фалирали. Това, че пиеш двулитрова бира със зрънчо пред блока и другите утайници ти вярват, колко е добре да си караш полото на олио, не значи че мнението ти е фактор за някой.
  • #2
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Яко наближава фалитът, с по 15 милиарда оперативна печалба...
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    край ( преди 2 седмици )
    Фалитът приближава... Това нито е красиво, нито е ретро, нито е високотохнологична кола. Това не е никакво мини. Грамофонната плоча в средата е отврат. Фаровете ... без коментар....