След 2010 година компаниите започнаха да поставят двигатели с по-малък капацитет и често по-малко цилиндри. Компенсираха с други технически решения, като например двойно турбо. Така производителността не само не слизаше надолу, напротив. И автомобилните марки успяха да покрият все по-строгите екологични изисквания.
Отначало феновете бяха против намаляване на размера с мотива, че колите ще започнат да губят своят „душа“. Но в крайна се убедиха – и по-малките двигатели вършат чудеса.
Топ 10 на колите, при които размерът няма значение (ГАЛЕРИЯ):
През 2003 г., за да отпразнува своята 100-годишнина, Ford изненада света с GT Concept, който по-късно щеше да влезе в производство като първи истински суперавтомобил на марката след оригинала от 60-те години.
Изцяло модерен стил и едно от най-гениалните аеродинамични решения. И всичко това подкепено от… двойно турбо V6? Феновете настръхнаха. Но! 3,5-литровият twin-turbo EcoBoost V6 в новия GT осигури 660 к.с.
Благодарение на аеродинамичното магьосничество и това невероятно задвижване - Ford GT даде специално изживяване на пистата. Все още може да се използва на пътя, но никой с разум не би го направил.