След 2010 година компаниите започнаха да поставят двигатели с по-малък капацитет и често по-малко цилиндри. Компенсираха с други технически решения, като например двойно турбо. Така производителността не само не слизаше надолу, напротив. И автомобилните марки успяха да покрият все по-строгите екологични изисквания.
Отначало феновете бяха против намаляване на размера с мотива, че колите ще започнат да губят своят „душа“. Но в крайна се убедиха – и по-малките двигатели вършат чудеса.
Топ 10 на колите, при които размерът няма значение (ГАЛЕРИЯ):
E60 M5 е едно от многото поколения M5, за които всички винаги говорят. Едни го хвалят, други критикуват. Обичате го или го мразите, E60 BMW M5 си спечели статута на икона, като двигателят V10 е основен фактор, допринасящ за това.
Имаше недоволство, когато F10 M5 дойде заедно с привидно по-малък туин-турбо V8. Но това не беше обикновен мотор. На първо място, той дава 60 конски сили повече от V10, регистрирайки 560 к.с. в сравнение с 500 Това го поставя наравно с Lamborghini Gallardo по онова време.
Второ, благодарение на фантастичната система за контрол и подобрената мощност - F10 M5 ускорява по-бързо.