Дизеловият двигател винаги е имал бурна история. Първоначално е възприеман като шумен и димящ мотор, подходящ само за таксита и служебни автомобили. След като технологиите за директно впръскване като Common Rail и помпа-дюза започнаха да се появяват, а купувачите на автомобили определено се обърнаха към дизела.
През 2015 година в Европа дори победи бензина като абсолютен брой продадени коли. Разбираемо, защото турбодизелите бяха просто много по-ефективнии. Съвременните турбодизелови задвижвания станаха толкова добри, че германските производители дори започнаха да ги поставят в мощни превозни средства. Audi доминира известно време в състезанието „24 часа на Льо Ман“ с три турбодизелови прототипа.
Много от нещата, които марката научи на пистата, бяха предадени и на пътя.Същото важи и за гиганти като BMW, Porsche и Mercedes-Benz, които представиха високоефективни и мощни турбодизелови двигатели. Веднага бяха последвани от френските и японските производители.
Състезанието се позабави след скандала „Дизелгейт“ на Volkswagen. И все пак, цифрите зад някои скорошни дизелови модели са невероятни дори по стандартите за 2024 г.
Най-бързите дизелови автомобили (ГАЛЕРИЯ)
(4,3 секунди, 285 км/ч)
Повечето фенове на Porsche биха нарекли ерес тази комбинация с дизел. Но днес компанията иска да е конкурентна във всеки сектор. Така че най-бързият дизелов автомобил на Porsche е и най-бързият сериен дизелов автомобил въобще
Снабден с 4,0-литров би-турбо V8, същият, който се намира в Bentley Bentayga Diesel и Audi SQ7, Panamera 4S Diesel може да постигне някои световни рекорда. С пакета Sport Chrono той достига стотака само за 4,3 секунди (4,5 секунди без него). Брутално, да, но и без усилие. А именно, този елегантен спортен автомобил/комби с четири врати и 422 к.с. има огромен въртящ момент от 850 Нм, наличен от 1000 до 3200 об/мин, така че ще ускори без колебание на всяка предавка. Поставете осемстепенния автоматик на най-високата предавка на магистралата и той пак ще дърпа, сякаш животът му зависи от това.
Porsche вече не произвежда Panamera 4S Diesel, като причината се крие точно в скандала с манипулираните дизели на VW. Има ли смисъл това чудовище от комбинация с електричество? Дори и с 48-волтова система, той получава впечатляващите 6,72 литра на 100 км комбиниран разход.