Преди 125 години в Рюселсхайм петима братя се събират на вечеря при майка си и решават, че покрай шевните машини и велосипедите, произвеждани в семейната фабрика, ще се опитат да правят и автомобили. Първият им опит е тотален провал и приключва след едва 65 произведени коли. Но това е достатъчно, за да положи началото на една от най-старите и популярни автомобилни марки в света: Opel.
17 любопитни факта от историята на Opel (ГАЛЕРИЯ):
Ерата General Motors: Opel е номер 1 в Европа
Успехите на Opel привлича погледа на търсещата къде да вложи парите си General Motors. Междувременно цунамито на Голямата депресия е ударило германската икономика, и братя Опел преценяват, че моментът е добър да продадат компанията. През 1929 GM придобива контролния пакет срещу 33.3 милиона долара - огромна сума за онова време. Благодарение на новия евтин Opel P4 компанията става първата в Германия, произвела над 100,000 автомобила годишно. Появава се първата германска кола със самоносеща конструкция - Opel Olympia (година след световния пионер Citroen Traction Avant), следват и луксозни модели като Opel Admiral (на снимката). Между 1935 и 1939 Opel е най-големият производител на автомобили в Европа.
Успехите на Opel привлича погледа на търсещата къде да вложи парите си General Motors. Междувременно цунамито на Голямата депресия е ударило германската икономика, и братя Опел преценяват, че моментът е добър да продадат компанията. През 1929 GM придобива контролния пакет срещу 33.3 милиона долара - огромна сума за онова време. Благодарение на новия евтин Opel P4 компанията става първата в Германия, произвела над 100,000 автомобила годишно. Появава се първата германска кола със самоносеща конструкция - Opel Olympia (година след световния пионер Citroen Traction Avant), следват и луксозни модели като Opel Admiral (на снимката). Между 1935 и 1939 Opel е най-големият производител на автомобили в Европа.