Преди 125 години в Рюселсхайм петима братя се събират на вечеря при майка си и решават, че покрай шевните машини и велосипедите, произвеждани в семейната фабрика, ще се опитат да правят и автомобили. Първият им опит е тотален провал и приключва след едва 65 произведени коли. Но това е достатъчно, за да положи началото на една от най-старите и популярни автомобилни марки в света: Opel.
17 любопитни факта от историята на Opel (ГАЛЕРИЯ):
Опел полага началото на космическата ера
През 20-те години Фриц фон Опел се запознава с австрийския пионер на ракетното задвижване Макс Валие и двамата създават Opel-RAK, първата в света ракетна програма. Лично Фриц сяда зад волана на болида през 1928 и чупи наземния рекорд за скорост - 238 км/ч. Скоро след това постига и 256 км/ч върху релсов път. После изпитанията продължават с Opel RAK.1 - самолет, задвижван от ракети с твърдо гориво. Отново пилот е Фриц Опел. Самият Вернер фон Браун, бъдещият баща на американската космическа програма и на проекта Apollo, признава, че е бил "сериозно повлиян" от проекта Opel-RAK. Трагичната смърт на Валие през 1930 слага край на проекта. Днес той често е цитиран като първата жертва в историята на космическите изследвания.
През 20-те години Фриц фон Опел се запознава с австрийския пионер на ракетното задвижване Макс Валие и двамата създават Opel-RAK, първата в света ракетна програма. Лично Фриц сяда зад волана на болида през 1928 и чупи наземния рекорд за скорост - 238 км/ч. Скоро след това постига и 256 км/ч върху релсов път. После изпитанията продължават с Opel RAK.1 - самолет, задвижван от ракети с твърдо гориво. Отново пилот е Фриц Опел. Самият Вернер фон Браун, бъдещият баща на американската космическа програма и на проекта Apollo, признава, че е бил "сериозно повлиян" от проекта Opel-RAK. Трагичната смърт на Валие през 1930 слага край на проекта. Днес той често е цитиран като първата жертва в историята на космическите изследвания.
НА СНИМКАТА: Фриц фон Опел (с очилата) редом с прототипа, подобрил рекорда за скорост по релси