Преди 125 години в Рюселсхайм петима братя се събират на вечеря при майка си и решават, че покрай шевните машини и велосипедите, произвеждани в семейната фабрика, ще се опитат да правят и автомобили. Първият им опит е тотален провал и приключва след едва 65 произведени коли. Но това е достатъчно, за да положи началото на една от най-старите и популярни автомобилни марки в света: Opel.
17 любопитни факта от историята на Opel (ГАЛЕРИЯ):
Скандалът със Citroen
През 1924 се появява и наследникът на 4/8, наречен - с типично германска липса на въображение - 4/12. Публиката набързо го прекръства на Laubfrosch - дървесната жаба. Тази компактна кола с иновативен еднолитров мотор със странични клапани развива 12 коня, 65 км/ч максимална скорост, и се продава като топъл хляб. Междувременно братята Опел са въвели конвейерна система на производство по образец на Ford и благодарение на това успяват да смъкнат цената от 4000 марки в началото до едва 1990 марки в последните години на производството. Успехът е огромен: Opel произвежда над 100,000 бройки.
"Дървесната жаба" (на снимката) обаче носи поразителни прилики с лансирания три години по-рано Citroen 5CV - до такава степен, че Андре Ситроен завежда съдебно дело срещу Opel.
През 1924 се появява и наследникът на 4/8, наречен - с типично германска липса на въображение - 4/12. Публиката набързо го прекръства на Laubfrosch - дървесната жаба. Тази компактна кола с иновативен еднолитров мотор със странични клапани развива 12 коня, 65 км/ч максимална скорост, и се продава като топъл хляб. Междувременно братята Опел са въвели конвейерна система на производство по образец на Ford и благодарение на това успяват да смъкнат цената от 4000 марки в началото до едва 1990 марки в последните години на производството. Успехът е огромен: Opel произвежда над 100,000 бройки.
"Дървесната жаба" (на снимката) обаче носи поразителни прилики с лансирания три години по-рано Citroen 5CV - до такава степен, че Андре Ситроен завежда съдебно дело срещу Opel.