Преди 125 години в Рюселсхайм петима братя се събират на вечеря при майка си и решават, че покрай шевните машини и велосипедите, произвеждани в семейната фабрика, ще се опитат да правят и автомобили. Първият им опит е тотален провал и приключва след едва 65 произведени коли. Но това е достатъчно, за да положи началото на една от най-старите и популярни автомобилни марки в света: Opel.
17 любопитни факта от историята на Opel (ГАЛЕРИЯ):
Имената на Opel: от адмиралите до кафето
Както вече стана дума, първите модели на Opel са кръщавани със скучни кодове. От 30-те години нататък американският маркетинг нюх променя това. Дълги години моделите се кръщават на чинове от флота (Kapitan, Admiral, Kadett) и на други официални длъжности (Diplomat, Senator). През 80-те това вече изглежда твърде старомодно и компанията преминава към по-младежки и атрактивни имена, завършващи на -а (Corsa, Astra, Tigra, Antara и пр., като се свърши с актуалната Mokka). В ерата "Peugeot" концепцията все още не е променяна.
Както вече стана дума, първите модели на Opel са кръщавани със скучни кодове. От 30-те години нататък американският маркетинг нюх променя това. Дълги години моделите се кръщават на чинове от флота (Kapitan, Admiral, Kadett) и на други официални длъжности (Diplomat, Senator). През 80-те това вече изглежда твърде старомодно и компанията преминава към по-младежки и атрактивни имена, завършващи на -а (Corsa, Astra, Tigra, Antara и пр., като се свърши с актуалната Mokka). В ерата "Peugeot" концепцията все още не е променяна.
НА СНИМКАТА: Opel Manta A от 70-те години, забелязан в отлично състояние по улиците на София