Преди 125 години в Рюселсхайм петима братя се събират на вечеря при майка си и решават, че покрай шевните машини и велосипедите, произвеждани в семейната фабрика, ще се опитат да правят и автомобили. Първият им опит е тотален провал и приключва след едва 65 произведени коли. Но това е достатъчно, за да положи началото на една от най-старите и популярни автомобилни марки в света: Opel.
17 любопитни факта от историята на Opel (ГАЛЕРИЯ):
Днешният Opel: по-малък, но печеливш
За близо 90 години под шапката на GM Opel почти неизменно е бил на загуба - резултат на недотам ефективното управление на американския свръхгигант. През 2016 нетната загуба на европейския бизнес на GM бе 257 млн. долара. Затова американците решиха да продадат компанията на PSA Peugeot-Citroen. Само за една година новите собственици успяха да оптимизират разходите и да изведат марката на печалба. Продажбите спаднаха драстично - от почти 1.2 милиона автомобила годишно през 2015 до около 600,000 в последните години. Но за сметка на това Opel се радва на рекордни печалби.
За близо 90 години под шапката на GM Opel почти неизменно е бил на загуба - резултат на недотам ефективното управление на американския свръхгигант. През 2016 нетната загуба на европейския бизнес на GM бе 257 млн. долара. Затова американците решиха да продадат компанията на PSA Peugeot-Citroen. Само за една година новите собственици успяха да оптимизират разходите и да изведат марката на печалба. Продажбите спаднаха драстично - от почти 1.2 милиона автомобила годишно през 2015 до около 600,000 в последните години. Но за сметка на това Opel се радва на рекордни печалби.