Тези автомобили изглеждаха напълно като хечбек модели - с аеродинамични покривни линии и без отделен багажник. Но пък напълно отговаряха на описанието „дву кутии“, тоест, с два обема . И да, задният прозорец си оставаше, когато капакът се отваряше, а седалките обикновено не падаха.
Сякаш на създателите им не им е достигнала малко смелост в последния момент. Много от тези коли в крайна сметка се сдобиха с пети врати, което в повечето случаи им донесе пазарен успех. Други обаче не го направиха никога.
10 класики, които само приличат на хечбек
Този заместник от 1975 г. на широко уважавания, но недолюбван 1800/2200 „Landcrab“ беше едно от най-добрите постиженияна British Leyland от 70-те години. Неговата просторна, клиновидна каросерия беше модерна и се отличаваше от масата. С линия на покрива, която преливаше право в областта на багажника, за да подскаже модерната конфигурация на петата врата.
Но нямаше хубава видимост отзад, само доста смешен капак на багажника и тясно стъкло, който в комбинация с масивните С-колони правеше движението ход трудно. Търговците на BL насочваха купувачите на хечбек към Maxi с пет врати. Компанията в крайна сметка разбра посланието и пусна отново Princess, но като Ambassador с пет врати през 1982 г. Но беше твърде късно: Ambassador остана в производство само 18 месеца