Тези автомобили изглеждаха напълно като хечбек модели - с аеродинамични покривни линии и без отделен багажник. Но пък напълно отговаряха на описанието „дву кутии“, тоест, с два обема . И да, задният прозорец си оставаше, когато капакът се отваряше, а седалките обикновено не падаха.
Сякаш на създателите им не им е достигнала малко смелост в последния момент. Много от тези коли в крайна сметка се сдобиха с пети врати, което в повечето случаи им донесе пазарен успех. Други обаче не го направиха никога.
10 класики, които само приличат на хечбек
Gamma Saloon беше престижното предложение на Lancia за средата на 70-те години на миналия век, проектирана от Pininfarina. Пряко произхождаше от нейния шоу автомобил BMC 1800 Aerodinamica от 1967 г. Външният вид на Gamma не беше никак съобразен с комфорта на пътуващите. По време на представянето имаше поне интересен капак на багажника - с двойни панти за лесен достът и допълнителен прозорец, изрязан в него за подпомагане на заден ход.
Gamma винаги беше измъчвана от проблеми с двигателя и изглеждаше малко вероятно една пета врата да допринесе много за нейната популярност. От Lancia твърдяха, че опцията за хечбека е пренебрегната в интерес на „да не се безпокоят пътниците отзад“.