fallback

Германия затъва в непродадени електромобили

Над 100 000 коли седят в заводи, при дилъри, на паркинги и пристанища

Износът на електромобили от Германия се е увеличил през миналата година, но въпреки това над 100 000 вече произведени превозни средства стоят паркирани и не могат да бъдат реализирани. Това показва анализ на автомобилни експерти от град Кемниц.

Един от тях - Вернер Оле, съобщава, че колите са временно настанени на паркинги в близост до фабрики на автомобилни производители, при дилъри или на пристанища в Германия. Въпросните електромобили са както на германски производители, предназначени за износ, така и на внесени от чужбина превозни средства. А причината за това, че не могат да бъдат продадени, е внезапното спиране на държавните субсидии в края на миналата година.

Съхраняването на колите струва скъпо на производителите, като те се опитват да се отърват от част от електромобилите, предлагайки ги със сериозни отстъпки. Чуждестранните компании също имат сериозен проблем - внесените от Китай коли на BYD задръстват пристанището в Бремерхавен, а Tesla нае старо военно летище край Бранденбург, за да съхранява своите коли, произведени във фабриката в Берлин.

Основният проблем си остава намаленото търсене на EV на вътрешния пазар, въпреки че и положението в международен план не е кой знае колко по-различно. Нещата все още вървяха сравнително добре през 2023 г., като Федералната статистическа служба съобщи, че износът на електромобили от Германия през първата половина на миналата година се е увеличил с 58%. Конкретно - в чужбина са изнесени 786 000 електромобила за 36 млрд евро. Това означава, че всеки четвърти нов автомобил, продаван в чужбина от Германия, е имал изцяло електрическо задвижване.

 

fallback
  • #46
    Радко ( преди 4 седмици )
    Да фалират дано
  • #45
    Никола Пенев ( преди 4 седмици )
    Да ги дарят на Украйна и Израел !
  • #44
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Абсолютно лъжа. Продават се като топъл хляб и хората постепенно заменят дизел и бензин с ток. За да си получиш платеното чакаш межди 2 и 6 месеца.
  • #43
    Power ( преди 4 седмици )
    И коя марка са тези автомобили и откога производителите са такива баламурници ?! Тая новина е за евразийски дизелови шарани ! А защо чакам 200 работни дни за електромобил, също.ми е неясно
  • #42
    анонимен ( преди 4 седмици )
    #37 не само това - трябва му и гараж. Иначе си вкарва и допълнителни усложнения в живота като да висне по зарядни ежедневно.
  • #41
    11111 ( преди 4 седмици )
    99% процента от тези коли са китайски като целта е да се вкарат максимално много от тях на европейска територия, преди да им сложат мита. Така че за никакви застояли електрички не става дума. Просто дилърите на китайските се зареждат до дупка и после разликата от митото ще им влезе в джоба. Ама откъде толкоз акъл в ***?
  • #40
    До 38 ( преди 4 седмици )
    Ти, подчертавам ТИ, намеси Тойота Мирай в коментар номер 9 ни в клин, ни в ръкав. И това е факт, тай като обичаш факти.
  • #39
    До 32 ( преди 4 седмици )
    И за да видиш колко си смешен и колко неадекватни са ти опорните точки, при 2 милиона продажби на електромобили в Европа годишно се продават около 40 000 на седмица. Хайде сега си помисли с колко са изостанали продажбите ако на склад има 100 000 автомобила? Вероятно са ги трупали с години по твоите сметки?
  • #38
    До 32 ( преди 4 седмици )
    "До 30 ( преди 2 часа )И какво е общото ня този нежелан автомобил със статията? Що не дуднеш за Приуса и продажбите му щом Тойота ти е сламката в окото?" Ами сигурно защото аз говоря за технологии водородни срещу електрически, А ти за марки , toyota срещу Tesla, за народности японци срещу немци срещу американци. Ти говориш за нежелани автомобили, А като ти дам пример за най-нежелания автомобил на планетата и най-нежеланата технология пак тръгваш да обясняваш за японци и немци, Tesla и toyota.
  • #37
    анонимен ( преди 4 седмици )
    При цени от 40-50 хил евро и лихви 10%, на нормален работещ му трябват 5-6 години и вноска от близо хилядарка (в евро),за да изплати нещо на ток
fallback
Последни