fallback

Германия затъва в непродадени електромобили

Над 100 000 коли седят в заводи, при дилъри, на паркинги и пристанища

Износът на електромобили от Германия се е увеличил през миналата година, но въпреки това над 100 000 вече произведени превозни средства стоят паркирани и не могат да бъдат реализирани. Това показва анализ на автомобилни експерти от град Кемниц.

Един от тях - Вернер Оле, съобщава, че колите са временно настанени на паркинги в близост до фабрики на автомобилни производители, при дилъри или на пристанища в Германия. Въпросните електромобили са както на германски производители, предназначени за износ, така и на внесени от чужбина превозни средства. А причината за това, че не могат да бъдат продадени, е внезапното спиране на държавните субсидии в края на миналата година.

Съхраняването на колите струва скъпо на производителите, като те се опитват да се отърват от част от електромобилите, предлагайки ги със сериозни отстъпки. Чуждестранните компании също имат сериозен проблем - внесените от Китай коли на BYD задръстват пристанището в Бремерхавен, а Tesla нае старо военно летище край Бранденбург, за да съхранява своите коли, произведени във фабриката в Берлин.

Основният проблем си остава намаленото търсене на EV на вътрешния пазар, въпреки че и положението в международен план не е кой знае колко по-различно. Нещата все още вървяха сравнително добре през 2023 г., като Федералната статистическа служба съобщи, че износът на електромобили от Германия през първата половина на миналата година се е увеличил с 58%. Конкретно - в чужбина са изнесени 786 000 електромобила за 36 млрд евро. Това означава, че всеки четвърти нов автомобил, продаван в чужбина от Германия, е имал изцяло електрическо задвижване.

 

fallback
  • #36
    анонимен ( преди 5 месеца )
    След 20 години опити за налагане на ибриди, Тойотка е продала 657,327 ибрида в САЩ за 2023 - под 30% от общите и продажби. Тесла, само 5 години след старта на едросерийно производство, е продала 670,000.
  • #35
    анонимен ( преди 5 месеца )
    В кой период, бе, интелекте? В кой филм си? Някой да е споменавал периоди?
  • #34
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Абе умнико,в този период Приус не се произвеждаше.
  • #33
    до 32 ( преди 5 месеца )
    Добре, хайде да говорим за Приус. Почваме. Продажбите на Приус са намалели 10 пъти спрямо пика му. Така, още някой безсмислен пример ще дадеш ли?
  • #32
    До 30 ( преди 5 месеца )
    И какво е общото ня този нежелан автомобил със статията? Що не дуднеш за Приуса и продажбите му щом Тойота ти е сламката в окото? И той е иновативен и "нова концепция" и си се продава доволно. Тойота това, Тойота онова. Както казах, за каквото и да става дума ти бучиш, че "краставицата е зелен зеленчук с 98% съдържание на вода". Комедиант от класа.
  • #31
    Pinko ( преди 5 месеца )
    Petrolnata Mafia
  • #30
    До 24 ( преди 5 месеца )
    Каква тактика? Това си е конкретен пример с факти. Пример за нежелан автомобил. Пример за грешна концепция на най-голямата марка. Пример за това, че когато ви говорих предишните 10 години колко точно ще са желани водородните автомобили, не питах те дали аз разбирам повече от шефовете на най-голямата автомобилна компания в света? Практически пример как заблудени овце продължават да бъдат лъгани от същите тези визионери от toyota, как имало и ще има спад на търсенето на електромобили.
  • #29
    До 27 ( преди 5 месеца )
    40%? За 40% по-малко взимаш нисанче със 130 к.с. и предно. Ако искаш 4х4, 450 к.с., добро пътно поведение, отлични спирачки, богато оборудване, модерна електроника, топ безопасност, тишина в салона и двойно багажно пространство, отиваш на мин. 120 хил. лв... а теслата е 110. Все едно да кажеш искам Ауди Q8 за 60 хил. Искай си! Искането не е забранено.
  • #28
    БайБоцимир ( преди 5 месеца )
    До 18Ти вероятно никога не си карал електрически автомобил. Аз, макар и почитател на по-старите автомобили с големи двигатели, признавам, че е истинско удоволствие да шофираш електрическа кола. И като започнете да говрите за 500 км по магистрала, все едно само извън България карате. У нас 350 км максимално. И пак ще спреш да поразтъпчеш. На Тракия има достатъчно бързи зарядни станции - едно спиране за 15-20 мин и си готов.
  • #27
    БайБоцимир ( преди 5 месеца )
    Аз бих взел АйДи.7 или Тесла Уай, но не на тези цени. Ако имат за продаване и трябва да вземат някакви пари, да свалят поне 40% от цената и съм готов. Иначе ще продължавам да карам 6-цилиндрова за междуградско и малка електричка в града.
fallback
Последни