fallback

Германия затъва в непродадени електромобили

Над 100 000 коли седят в заводи, при дилъри, на паркинги и пристанища

Износът на електромобили от Германия се е увеличил през миналата година, но въпреки това над 100 000 вече произведени превозни средства стоят паркирани и не могат да бъдат реализирани. Това показва анализ на автомобилни експерти от град Кемниц.

Един от тях - Вернер Оле, съобщава, че колите са временно настанени на паркинги в близост до фабрики на автомобилни производители, при дилъри или на пристанища в Германия. Въпросните електромобили са както на германски производители, предназначени за износ, така и на внесени от чужбина превозни средства. А причината за това, че не могат да бъдат продадени, е внезапното спиране на държавните субсидии в края на миналата година.

Съхраняването на колите струва скъпо на производителите, като те се опитват да се отърват от част от електромобилите, предлагайки ги със сериозни отстъпки. Чуждестранните компании също имат сериозен проблем - внесените от Китай коли на BYD задръстват пристанището в Бремерхавен, а Tesla нае старо военно летище край Бранденбург, за да съхранява своите коли, произведени във фабриката в Берлин.

Основният проблем си остава намаленото търсене на EV на вътрешния пазар, въпреки че и положението в международен план не е кой знае колко по-различно. Нещата все още вървяха сравнително добре през 2023 г., като Федералната статистическа служба съобщи, че износът на електромобили от Германия през първата половина на миналата година се е увеличил с 58%. Конкретно - в чужбина са изнесени 786 000 електромобила за 36 млрд евро. Това означава, че всеки четвърти нов автомобил, продаван в чужбина от Германия, е имал изцяло електрическо задвижване.

 

fallback
  • #26
    Том ( преди 3 месеца )
    ... сърце
  • #25
    Том ( преди 3 месеца )
    Четете си платени статии. Аз си карам електро-мобилчето за 2 лв. на 100 км. и пей
  • #24
    До 9 ( преди 3 месеца )
    Айде, Митето пак със старата досадна тактика "А, вие защо биете ***?". Статията е за залежаващи електрички в Германия, той оригиналничи с глупости за някаква водородна кола на Тойота, която в Европа е по-рядка и от черен щъркел. Мите, Митеее, Мирча Кришан те е описал в скеча си за краставцата още преди 30ина години. Толкова си напредничав и оригинален.
  • #23
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Миличко, чакай пак да ти го храносмеля, че жедничкият ти мозък са му изпопадали зъбките от бездействие. Закагането на свръхоптимистични цели не означава, че няма завиден растеж. Няма компания, дори в софтуерната индустрия, където големите маржове са нещо обичайно, която да не се радва на 56% ръст и 1/4 пазарен дял. Пак те съветвам да си помечтаеш за 56% по-висока заплата. Представяш ли си какъв уикенд ще изкараш на Слънчака, а?
  • #22
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Толкова е скочил износа,че чак залежават по пристанищата,складовете и стари летища.
  • #21
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Антиелектричета мили, а видяхте ли, че износът на електромобили от Германия е скочил с 56% и те съставляват цяла 1/4 от цвлия износ? Викате не се продават, а? Ако ви вдигнат мизерната заплата с 56% ще си ударите задните части в тавана. Не че с вашия интелект това някога ще се случи ..
  • #20
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Спряха субсидиите което повиши цените на електромобилите с 10 000 евро и продажбите намаляха, но не са спрели, а анти електриците се разквичаха от кеф. Ще намалят цените на застоялите електромобили от статията и всичко ще се върне по старому. Да видим тогава за какво ще *** хейтърите, след като няма субсидии за които да обвиняват зелените, политиците и извънземните.
  • #19
    до 2 ( преди 3 месеца )
    Изказването ти е напълно вярно, само си объркал контекста. Гледай на АутоТрейдър новата серия за една Тесла на 700 хил. км с оригинална батерия и ел.мотори, зареждала на суперчарджър по 3 пъти на ден и никога невлизала в сервиз за поддръжка. И после ми говори за липса на практичност.
  • #18
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 12,електрокарите са скъпи и непрактични,просто защото не можеш да тръгнеш на дълъг път над 600 км и да се движиш като инвалид с100км/ч по магистралата.С двг пътуваш без проблем едни 500 км с магистрална скорост,спираш за 10-15 минути дозареждаш и продължаваш със същата магистрална скорост. С електрокара ша висиш кат прани *** на простор по зарядните поне по 30-40 мин минимум за да минеш нови 200км със 100-110 км/ч.За това време ще съм пристигнал и ще съм си свършил работата,с елаще се влачиш
  • #17
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Не му се връзвайте на Тесльо,не е добре момчето.Все безплатен ток и евтини батерии са му в главата.Може да го е удряла мълния.
fallback
Последни