Собствениците на някои по-стари автомобили са изправени пред проблем при отваряне на капачката на резервоара, която може в един момент да блокира. Особено опасно е това при спиране за зареждане на бензиностанция, когато в колата почти няма гориво. Как да се справите с този проблем?
Всичко зависи от механизма. Ако капачката на резервоара се отваря с помощта на електронен бутон, шофьорът трябва да се убеди, че колата е отключена. При някои модели капакът е свързан с централното заключване, което означава, че автомобилът трябва да бъде отключен, за да има достъп до резервоара.
При старите модели има лост вътре в салона на колата, който обикновено се намира до седалката на водача. И шофьорът трябва да се увери, че той е натиснат правилно, като понякога може да се наложи полагането на повече усилия.
Ако механизмът е замърсен или ръждясал, върху него може да се напръска универсалният помощник WD-40 (или нещо подобно). Спреят обаче трябва да се използва внимателно, за да не се повреди боята. Трябва също така да се изчака няколко минути, за да може веществото да подейства, след което да се направи опит за отваряне на капачка.
В случай на автомобили с електронен механизъм за отваряне на капак на резервоара, проблемът може да бъде дефектен бушон. Той трябва да бъде открит и проверен. И съответно, ако е изгорял, да се замени с нов.
Някои автомобили са оборудвани с авариен лост за отваряне на капака на резервоара. Обикновено той се намира в багажника, като мястото му е посочено в ръководството за експлоатация на автомобила. Механизмът за аварийно отваряне обикновено е под облицовката или зад пластмасов капак, а самият кабел обикновено е в червено.
Ако нито един от горните методи не донесе резултат, трябва да се търси помощ в сервиз. Професионалистите разполагат с необходимите знания и инструменти, с които ще отворят капачката на резервоара, без да повредят колата. Използването на сила не се препоръчва, тъй като може да има неприятни последици