Най-популярното автомобилно изложение в света - това в Женева, повече няма да се провежда. Това, за което се говореше от известно време, беше потвърдено от организаторите на салона, които в официално съобщение до медиите написаха:
„Управителният съвет на Comité permanent du Salon international de l'Automobile Foundation установи, че има твърде много несигурности, свързани с автомобилната индустрия и ерозия на привлекателността на основните европейски автомобилни изложения, за да поеме риска от по-нататъшни инвестиции в бъдещето."
Автосалонът в Женева се провеждаше в продължение на 119 години. Заради пандемията от коронавирус той беше отменен през 2020 г, но се завърна през 2024 в намален формат. Тази година в него участваха едва 29 изложители, като отстъваха основни производители като Volkswagen Groups, Stellantis, Mercedes, BMW, Hyundai и т.н. „Старата гвардия“ от Европа беше представена от Renault, което представи електрическото Renault 5 и новата Dacia Spring.
И ако някой е имал надежди, че салонът ще се завърне през 2026 г., организаторите категорично опровергават подобна възможност, като обяват, че ще подадат официална заявка до властите в Швейцария за разпускате на фондацията, която организира изложението.
Така бъдещето на GIMS (акроним на Международното автомобилно изложение в Женева) ще продължи в Катар, където първото издание на автомобилното изложение в Женева се проведе през ноември миналата година. Домакин на събитието беше столицата на емирството - Доха, като интересът не бе особено голям. Въпреки това, организаторите вече се готват за следващото издание, което трябва да се проведе през ноември 2025 г.
Някои от най-паметните мигове на Женевския автосалон (ГАЛЕРИЯ):
Първоначално публиката в Женева през 1984 бе леко разочарована: новото 288 GTO изглеждаше твърде подобно на познатото на всички 308 GTB. Но под повърхността двете бяха безкрайно различни. Ferrari създаде 288 GTO като част от хомологацията на колите си за пистовите състезания от Група Б. Това бе една от първите коли, изработени от въглероден композит. От нея бяха създадени само 207 бройки, което обяснява защо днес е една от най-търсените коли на Ferrari от колекционерите.