Най-популярното автомобилно изложение в света - това в Женева, повече няма да се провежда. Това, за което се говореше от известно време, беше потвърдено от организаторите на салона, които в официално съобщение до медиите написаха:
„Управителният съвет на Comité permanent du Salon international de l'Automobile Foundation установи, че има твърде много несигурности, свързани с автомобилната индустрия и ерозия на привлекателността на основните европейски автомобилни изложения, за да поеме риска от по-нататъшни инвестиции в бъдещето."
Автосалонът в Женева се провеждаше в продължение на 119 години. Заради пандемията от коронавирус той беше отменен през 2020 г, но се завърна през 2024 в намален формат. Тази година в него участваха едва 29 изложители, като отстъваха основни производители като Volkswagen Groups, Stellantis, Mercedes, BMW, Hyundai и т.н. „Старата гвардия“ от Европа беше представена от Renault, което представи електрическото Renault 5 и новата Dacia Spring.
И ако някой е имал надежди, че салонът ще се завърне през 2026 г., организаторите категорично опровергават подобна възможност, като обяват, че ще подадат официална заявка до властите в Швейцария за разпускате на фондацията, която организира изложението.
Така бъдещето на GIMS (акроним на Международното автомобилно изложение в Женева) ще продължи в Катар, където първото издание на автомобилното изложение в Женева се проведе през ноември миналата година. Домакин на събитието беше столицата на емирството - Доха, като интересът не бе особено голям. Въпреки това, организаторите вече се готват за следващото издание, което трябва да се проведе през ноември 2025 г.
Някои от най-паметните мигове на Женевския автосалон (ГАЛЕРИЯ):
"Най-красивата кола в света", по собственото признание не на друг, а на самия Енцо Ферари. По всяка вероятно дебютът на Е-Type е и най-прочутата премиера в цялата история на Женевския салон. Без да има твърде големи очаквания, шефът на Jaguar сър Уилям Лайънс е наредил на изложението да се закара само един прототип - който на всичкото отгоре се движи на собствен ход и едва стига навреме за откриването. Интересът към красивата, рекордно бърза и относително евтина кола обаче е толкова голям, че посред нощ се обаждат на Норман Дюс в Англия спешно да докара и втория прототип. Само за два дни са направени над 500 поръчки.