fallback

Eто ги новите ДВГ на Toyota

Моторите са с 4 цилиндъра, като предлагат по-голяма мощност и повишена ефективност

Председателят на Toyota - Акио Тойода, прогнозира, че захранваните с батерии електрически превозни средства никога няма да надхвърлят 30% пазарен дял. Той също така вярва, че двигателят с вътрешно горене не е враг, за разлика от въглерода, който изхвърля. Имайки това предвид, не е изненада, че японският автомобилен производител все още развива ДВГ, като само преди дни обяви създаване на ново семейство 4-цилиндрови агрегати.

За тях е известно, че ще работят с обичайните изкопаеми горива, но също така и с въглеродно неутрални горива като течен водород, синтетично гориво и биогориво. По време на съвместната пресконференция с Mazda и Subaru бяха показани 3 двигателя, като единият е 1,5-литров атмосферен. Той е с около 10% по-малък обем и височина в сравнение с настоящия двигател, използван от Toyota, като не само ще бъде по-мощен, но и по-ефективен. Обещава се загуба на тегло от около 10%.

Конкретни подробности за мощността и разхода на гориво все още не са публикувани, тъй като четирите мотора все още се разработват. Toyota инсталира един от тях в прототип на Prius и го показа отделно. Компанията стига дотам, че казва, че новите й двигатели ще „революционизират опаковката на превозните средства“ благодарение на намаления си отпечатък. Правейки ги по-малки, Toyota може да свали предния капак на автомобила, като го направи по-аеродинамичен, за да увеличи допълнително икономията на гориво.

Вторият двигател е 1,5-литров с турбокомпресор. Той ще бъде с 20% по-малък от атмосферния 2,5-литров, който се използва в момента. В същото време височината ще бъде намалена с 15%. Новият мотор ще бъде приблизително толкова мощен, но със значително увеличение на ефективността от приблизително 30%.

Най-мощният от групата ще бъде 2,0-литров агрегат с турбокомпресор. В сравнение със съществуващия 2,4-литров турбо двигател, новият агрегат има 10% по-малък обем и се възползва от намаляване на височината с 10%. Toyota обещава значително повече мощност и 30% по-голяма икономия на гориво.

Както можете да си представите, новите двигатели са оптимизирани за хибридни и плъг-ин хибридни приложения. Financial Times цитира човек, запознат с дневния ред на Toyota, който казва, че редовите четирицилиндрови двигатели ще дебютират в електрифицираните автомобили към края на 2026 г. Интересното е, че някои варианти на двигателите също ще работят с дизел.

Отделно от обявяването на нови двигатели за така наречените „богати на електричество“ хибриди и PHEV, Toyota обмисля създаването на въглеродно неутрална верига за доставка на гориво. За да се случи това, автомобилният производител обединява сили с японската петролна компания Idemitsu Kosan, най-голямата петролна компания в страната Eneos и Mitsubishi Heavy Industries. Целта е двигателите с вътрешно горене да останат живи за дълго време чрез декарбонизация.

fallback
  • #26
    До 24 и 25 ( преди 3 месеца )
    Смятал съм го математически хиляди пъти но функционално неграмотните не могат да разберат. Ефективността или КПД е съотношението на изразходената енергия спрямо извършената работа. Ако за извършване на една и съща работа хибриден автомобил с 40% КПД изразходва 1,27 MJ, а електрически автомобил изразходва 0,54MJ и извършват 0,508MJ работа, то електромобила би трябвало да е със 106% КПД. Поправи ме ако греша?
  • #25
    анонимен ( преди 3 месеца )
    А ти който само говориш кое противорвчи на физичните закони, моля конкретизирай точно на кои закони кое противоречи и кое е доказателството, как си го извел математически ли? Убеден съм,че ти от физи1чни закони нямаш никаква представа освен общи приказки като в кафето и по физика си имал тройка или четворка, и то в училище, а не висше образование по физика! Та ти да говориш за физични закони е просто нелепо. С кое водородните хибриди противоречат на кой физичен закон и как си го доказал?
  • #24
    До 23 ( преди 3 месеца )
    Тойота са постигнали термична ефективност КПД над 41 %, тук говорят за подобрение на разхода с 30%,а не на КПД. Това твоето се нарича функционална неграмотност. Четеш, но не разбираш какво си прочел точно.
  • #23
    До 22 ( преди 3 месеца )
    Това много искам да го видя на живо! Как Корола харчи 35kWh/100км, а Голф харчи 44kWh докато карат един след друг на магистралата. Ще е вярно точно колкото е вярно, че 1000 коня тесла ще харчи 15kWh/100 0,54Mj/км ако се движи след тях. Ако повярваме на Тойота че да постигнали 40% ефективност която с новите двигатели ще подобрят с още 30%, то колко ще е новата ефективност? Тъкмо си тръгнал да смяташ? Дали е физически възможно или отново говорим за перпетуум мобиле в което ВЯРВАШ?
  • #22
    Хибридният ( преди 3 месеца )
    Т.е. за 1 км по WLTP, Корола хибрид използва (0.093/2.3)*31.5 = 1.27 MJ енергия, докато Голф ТДИ използва (0.114/2.7)*38.0 = 1.60 MJ енергия. Ако приемем че необходимата енергия за изминаване на 1 км по WLTP за Королата и Голфа са еднакви, значи хибридното задвижване е 1.6/1.27 = 1.26, т.е 26% по-ефективно. И това спрямо дизел, спрямо бензин ще мине 30% без особени напъни.
  • #21
    Хибридният ( преди 3 месеца )
    До 17: Разбирам че нямаш идея за какво говориш. СО2 е продукт на горенето в ДВГ. През него се мерят реалния разход на гориво и съответно ефективността. Литър бензин съдържа 31.5 MJ (мега джаула) енергия и при изгарянето му се отделят 2.3 кгСО2. Литър дизел съдържа 38.0 MJ и отделя 2.7 кгСО2.
  • #20
    До 18 ( преди 3 месеца )
    Да разбирам ли, че вярваш на toyota че са постигнали 30% по-голяма ефективност и ако монтират на твоя същия автомобил новият двигател, ще започне да харчи 4 на 100 при движение със 140 км в час? Аз не им вярвам. Противоречи на физичните закони. Ти на физиката или на toyota вярваш повече?
  • #19
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Само да добавя. Новата хибридна система при Хонда е също много добра, но все още няма достатъчно данни за надеждността и.
  • #18
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Много разбирачи и нито 1 коментар от собственик на Тойота Хибрид. Ето малко конкретика: Тойота Корола 2000сс, хибрид, 184 коня. Разход в момента-5.5 градско, 5.9 извънградско при скорост 140км/ч. Посочените от Тойота данни са абсолютно реални. Иновацията не е в даунсайзига, а в ефективността на новите им двигатели в хибридната система .Абсолютен факт е, че даунсайнга при немскате производители не е успешен. Харчат колкото нормален атмосферен двигател, а в същото време са доста по-проблемни.
  • #17
    До 16 ( преди 3 месеца )
    Имам въпроси разбира се. Как точно сравняваш ефективност с екологичност? Тези грамове ефективност ли са или екологичност? Това че toyota ви лъже толкова лесно, не означава, че ти можеш да излъжеш останалите толкова лесно. За разлика от тебе и всеки сектант на toyota, знаем физичните закони. Колко киловата джаула или калории енергия харчат двата коментирани от тебе автомобила за извършване на една и съща работа - примерно изминаване на 100 км, за да сравним ефективността?
fallback
Последни