fallback

Eто ги новите ДВГ на Toyota

Моторите са с 4 цилиндъра, като предлагат по-голяма мощност и повишена ефективност

Председателят на Toyota - Акио Тойода, прогнозира, че захранваните с батерии електрически превозни средства никога няма да надхвърлят 30% пазарен дял. Той също така вярва, че двигателят с вътрешно горене не е враг, за разлика от въглерода, който изхвърля. Имайки това предвид, не е изненада, че японският автомобилен производител все още развива ДВГ, като само преди дни обяви създаване на ново семейство 4-цилиндрови агрегати.

За тях е известно, че ще работят с обичайните изкопаеми горива, но също така и с въглеродно неутрални горива като течен водород, синтетично гориво и биогориво. По време на съвместната пресконференция с Mazda и Subaru бяха показани 3 двигателя, като единият е 1,5-литров атмосферен. Той е с около 10% по-малък обем и височина в сравнение с настоящия двигател, използван от Toyota, като не само ще бъде по-мощен, но и по-ефективен. Обещава се загуба на тегло от около 10%.

Конкретни подробности за мощността и разхода на гориво все още не са публикувани, тъй като четирите мотора все още се разработват. Toyota инсталира един от тях в прототип на Prius и го показа отделно. Компанията стига дотам, че казва, че новите й двигатели ще „революционизират опаковката на превозните средства“ благодарение на намаления си отпечатък. Правейки ги по-малки, Toyota може да свали предния капак на автомобила, като го направи по-аеродинамичен, за да увеличи допълнително икономията на гориво.

Вторият двигател е 1,5-литров с турбокомпресор. Той ще бъде с 20% по-малък от атмосферния 2,5-литров, който се използва в момента. В същото време височината ще бъде намалена с 15%. Новият мотор ще бъде приблизително толкова мощен, но със значително увеличение на ефективността от приблизително 30%.

Най-мощният от групата ще бъде 2,0-литров агрегат с турбокомпресор. В сравнение със съществуващия 2,4-литров турбо двигател, новият агрегат има 10% по-малък обем и се възползва от намаляване на височината с 10%. Toyota обещава значително повече мощност и 30% по-голяма икономия на гориво.

Както можете да си представите, новите двигатели са оптимизирани за хибридни и плъг-ин хибридни приложения. Financial Times цитира човек, запознат с дневния ред на Toyota, който казва, че редовите четирицилиндрови двигатели ще дебютират в електрифицираните автомобили към края на 2026 г. Интересното е, че някои варианти на двигателите също ще работят с дизел.

Отделно от обявяването на нови двигатели за така наречените „богати на електричество“ хибриди и PHEV, Toyota обмисля създаването на въглеродно неутрална верига за доставка на гориво. За да се случи това, автомобилният производител обединява сили с японската петролна компания Idemitsu Kosan, най-голямата петролна компания в страната Eneos и Mitsubishi Heavy Industries. Целта е двигателите с вътрешно горене да останат живи за дълго време чрез декарбонизация.

fallback
  • #36
    До Младен ( преди 3 месеца )
    Ще се справиш ли с тази задача за осми клас или се затрудняваш?
  • #35
    Благодаря ( преди 3 месеца )
    Означава че 2,5 т електромобил с 1000 коня е три пъти по-ефективен на магистралата и седем пъти по-ефективен в града от твоя автомобил. Дали има някаква вероятност двигателят ти да работи с 40% КПД? В такъв случай с какво КПД би трябвало да работи теслата?
  • #34
    младен ( преди 3 месеца )
    До 34 - 3.5l, 345к.с., 2 тона задно, около 7.5/100. Толкова е и на градско
  • #33
    До Младен ( преди 3 месеца )
    Ами ето сега имаш възможност да кажеш малко информация от първо лице единствено число. Колко харчи твоят хибрид със 140 км в час? 2,5 или по-малко?
  • #32
    до 18 ( преди 3 месеца )
    Льольо, кого мислиш, че ще излъжеш с "5.9 извънградско при скорост 140км/ч"? Толкова прави със 110-120 - скоростта, с която карат всички ибридчии, защото по-нагоре колата става твърде лакома и шумна. На 140 (но истински, а не по километража на колата, който лъже с почти 10 км/ч), Корола 2.0 не може да падне под 7. В чужбина, където магистралите нямат толкова денивелация, може да я свалиш до 6,8. Един дизел гори с 2 литра надолу. Ибрид - само за градско.
  • #31
    До 30 ( преди 3 месеца )
    Тук водим дискусии на ниво звания от осми клас. Но щом казваш че тези знания са ти висока топка и няма смисъл да си тормозиш мозъка, кои сме ние, да те принуждаваме да ставаш чак пък толкова умен.
  • #30
    До 29 ( преди 3 месеца )
    Ама те едни дискусии..... Няма как приятелю. Вие тук всички сте видни умове и таланти. Колкото и дс чета няма как да ви настигна. :)
  • #29
    До Младен ( преди 3 месеца )
    Вместо да наблягаш на сарказма, не е лошо да прочетеш някой учебник, за да можеш да се включваш в дискусиите и да не се оставяш да те лъжат толкова нагло.
  • #28
    младен ( преди 3 месеца )
    Коментиращи, доволен съм от вас. Виждам че коментарите са писани от инжинери, математици, физици, автомобилни експерти и техници....ей...нация техническа. Кой все ни натиска така надолу ей....
  • #27
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Тойота са постигнали термична ефективност КПД над 41 %, тук говорят за подобрение на разхода с 30%,а не на КПД. Това твоето се нарича функционална неграмотност. Четеш, но не разбираш какво си прочел точно." А ти не разбираш, че намаление с 30% на разхода , означава че са подобрили и ефективността. Това идва от обикновената грамотност.Всеки грамотен човек знае закона за запазване на енергията. Тази енергия няма откъде да дойде, освен от горивото. Особено на магистрала където дизелът е цар.
fallback
Последни