Председателят на Toyota - Акио Тойода, прогнозира, че захранваните с батерии електрически превозни средства никога няма да надхвърлят 30% пазарен дял. Той също така вярва, че двигателят с вътрешно горене не е враг, за разлика от въглерода, който изхвърля. Имайки това предвид, не е изненада, че японският автомобилен производител все още развива ДВГ, като само преди дни обяви създаване на ново семейство 4-цилиндрови агрегати.
За тях е известно, че ще работят с обичайните изкопаеми горива, но също така и с въглеродно неутрални горива като течен водород, синтетично гориво и биогориво. По време на съвместната пресконференция с Mazda и Subaru бяха показани 3 двигателя, като единият е 1,5-литров атмосферен. Той е с около 10% по-малък обем и височина в сравнение с настоящия двигател, използван от Toyota, като не само ще бъде по-мощен, но и по-ефективен. Обещава се загуба на тегло от около 10%.
Конкретни подробности за мощността и разхода на гориво все още не са публикувани, тъй като четирите мотора все още се разработват. Toyota инсталира един от тях в прототип на Prius и го показа отделно. Компанията стига дотам, че казва, че новите й двигатели ще „революционизират опаковката на превозните средства“ благодарение на намаления си отпечатък. Правейки ги по-малки, Toyota може да свали предния капак на автомобила, като го направи по-аеродинамичен, за да увеличи допълнително икономията на гориво.
Вторият двигател е 1,5-литров с турбокомпресор. Той ще бъде с 20% по-малък от атмосферния 2,5-литров, който се използва в момента. В същото време височината ще бъде намалена с 15%. Новият мотор ще бъде приблизително толкова мощен, но със значително увеличение на ефективността от приблизително 30%.
Най-мощният от групата ще бъде 2,0-литров агрегат с турбокомпресор. В сравнение със съществуващия 2,4-литров турбо двигател, новият агрегат има 10% по-малък обем и се възползва от намаляване на височината с 10%. Toyota обещава значително повече мощност и 30% по-голяма икономия на гориво.
Както можете да си представите, новите двигатели са оптимизирани за хибридни и плъг-ин хибридни приложения. Financial Times цитира човек, запознат с дневния ред на Toyota, който казва, че редовите четирицилиндрови двигатели ще дебютират в електрифицираните автомобили към края на 2026 г. Интересното е, че някои варианти на двигателите също ще работят с дизел.
Отделно от обявяването на нови двигатели за така наречените „богати на електричество“ хибриди и PHEV, Toyota обмисля създаването на въглеродно неутрална верига за доставка на гориво. За да се случи това, автомобилният производител обединява сили с японската петролна компания Idemitsu Kosan, най-голямата петролна компания в страната Eneos и Mitsubishi Heavy Industries. Целта е двигателите с вътрешно горене да останат живи за дълго време чрез декарбонизация.