fallback

Eто ги новите ДВГ на Toyota

Моторите са с 4 цилиндъра, като предлагат по-голяма мощност и повишена ефективност

Председателят на Toyota - Акио Тойода, прогнозира, че захранваните с батерии електрически превозни средства никога няма да надхвърлят 30% пазарен дял. Той също така вярва, че двигателят с вътрешно горене не е враг, за разлика от въглерода, който изхвърля. Имайки това предвид, не е изненада, че японският автомобилен производител все още развива ДВГ, като само преди дни обяви създаване на ново семейство 4-цилиндрови агрегати.

За тях е известно, че ще работят с обичайните изкопаеми горива, но също така и с въглеродно неутрални горива като течен водород, синтетично гориво и биогориво. По време на съвместната пресконференция с Mazda и Subaru бяха показани 3 двигателя, като единият е 1,5-литров атмосферен. Той е с около 10% по-малък обем и височина в сравнение с настоящия двигател, използван от Toyota, като не само ще бъде по-мощен, но и по-ефективен. Обещава се загуба на тегло от около 10%.

Конкретни подробности за мощността и разхода на гориво все още не са публикувани, тъй като четирите мотора все още се разработват. Toyota инсталира един от тях в прототип на Prius и го показа отделно. Компанията стига дотам, че казва, че новите й двигатели ще „революционизират опаковката на превозните средства“ благодарение на намаления си отпечатък. Правейки ги по-малки, Toyota може да свали предния капак на автомобила, като го направи по-аеродинамичен, за да увеличи допълнително икономията на гориво.

Вторият двигател е 1,5-литров с турбокомпресор. Той ще бъде с 20% по-малък от атмосферния 2,5-литров, който се използва в момента. В същото време височината ще бъде намалена с 15%. Новият мотор ще бъде приблизително толкова мощен, но със значително увеличение на ефективността от приблизително 30%.

Най-мощният от групата ще бъде 2,0-литров агрегат с турбокомпресор. В сравнение със съществуващия 2,4-литров турбо двигател, новият агрегат има 10% по-малък обем и се възползва от намаляване на височината с 10%. Toyota обещава значително повече мощност и 30% по-голяма икономия на гориво.

Както можете да си представите, новите двигатели са оптимизирани за хибридни и плъг-ин хибридни приложения. Financial Times цитира човек, запознат с дневния ред на Toyota, който казва, че редовите четирицилиндрови двигатели ще дебютират в електрифицираните автомобили към края на 2026 г. Интересното е, че някои варианти на двигателите също ще работят с дизел.

Отделно от обявяването на нови двигатели за така наречените „богати на електричество“ хибриди и PHEV, Toyota обмисля създаването на въглеродно неутрална верига за доставка на гориво. За да се случи това, автомобилният производител обединява сили с японската петролна компания Idemitsu Kosan, най-голямата петролна компания в страната Eneos и Mitsubishi Heavy Industries. Целта е двигателите с вътрешно горене да останат живи за дълго време чрез декарбонизация.

fallback
  • #46
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 44. От коментара разбирам, че не сте карал хибрид. Електромотора подпомага ускорението при старт, т.е. тези 184 коня са напълно налични. И отново от предишен коментар- 5.5 беше разхода към момента, когато пусках парно сутрин. Тъй като вече е лято, средния разход пада до 4.8. Вчера пътувах София-Пловдив с 4 човека в колата, средна скорост 140, разход-5.9.
  • #45
    Кочо Честименски ( преди 6 месеца )
    А това, което първоначално исках да напиша, преди да видя по-долния коментар беше, че Тойота най-после са разбрали, че от не малко години, стандартът за четирицилиндров двигател е точно този. 1.5 турбо и 2.0 турбо. Сега остава да разберат, че никой не харесва в чисто нова кола да има мултимедия на двадесет години, интегрирана по такъв начин, че даже не можеш да я смениш с друга. За пластмасите вътре и за "луксозната" пластмасова тапицерия няма нищо да кажа. И те вече са стандарт.
  • #44
    Кочо Честименски ( преди 6 месеца )
    До #43 Само не можах да разбера 5.5 за дизел с размерите на Корола комби много или малко ти се струват. На мен ми се виждат много. А тези 184 коня от двулитров атмосферен двигател в комбинация със скоростна кутия, предназначена за скутери, отговарят на около два пъти по-малко турбодизелови в реални условия.
  • #43
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 32. Няма причина да лъжа. 5.9 е реален разход на магистралата. При пътувания София- Велико Търново, София- Русе разхода пада до 5.2.Както писах, това е сега, т.е. през този сезон. През зимата разхода скача- градско 6.8-7.7. Дължи се на работещото отопление в хобридния автомобил. Извънградския разход е почти същия.И отново до дизеловия селянин 32. Когато дизел с мощност 184 к.с. и габарит на Корола комби направи градски разход 5.5 ми пиши. Лятото градския разход може да падне до 4.8 на 1 ...
  • #42
    Абе шваба ( преди 6 месеца )
    Каква техническа неграмотност и какви концепции, като самите вие които са мислите за технически грамотни обяснявате че досега toyota е постигала 41% ефективност със старите си двигатели А сега твърдите че новите са 30% по ефективни от старите. По ефективни от СТАРИТЕ ХИБРИДНИ с 41%, а не от нехибридни двигатели на други производители. Новият двигател на toyota hardy 30% от стария с 41% ефективност. Хайде технически грамотния да отговори колко е КПД на новия двигател с 30% повече ефективност?
  • #41
    до 38 ( преди 6 месеца )
    Москвич из ушанков, ах, ти, плагиате палав. Защо ми копираш изказванията и ги извърташ на 180 градуса? Не можеш ли да мислиш сам?
  • #40
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Младенчо, 7,5 ти гори със 70 мили в час, нали? Как пък един честен японофил не се показа един път...
  • #39
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Случайност е, защото е точно обратното. Толкова неграмотни и лъжливи хора без аргументи като японофилчетата никъде няма. Само русофилите се мерят с тях, но в 99% те се припокриват. Случаеност?
  • #38
    Швабен зи каскен ( преди 6 месеца )
    Апропо, виждам тенденцията във форума да пишат две групи хора: едните, със сериозна техническа подготовка, в защита на Тойота, и другите, не особено добре подготвени, срещу Тойота. Случайност? Едва ли.
  • #37
    Швабен зи каскен ( преди 6 месеца )
    Хех, Тесльо, като истински манекен на Дънинг-Крюгър, си мисли си че разбира от физика, но е на толкова плитко ниво, че само се обърква. Тия 40-41% не са средна ефективност на ДВГ, а максимална ефективност, която се постига само в тесен диапазон обороти и натоварване. Силата на хибрида е че държи ДВГ винаги около максималната му ефективност. Затова хибрид с ДВГ с 41% максимална ефективност харчи 30% по-малко от не-хибрид с ДВГ с 40%. Но, това са твърде сложни концепции за наш Теслю.
fallback
Последни